2010-08-31
 12:21:05

Hit me

Min hjärna har gått på semester.
Den är alltså helt osynkad med mitt schema, för där står det att semestern börjar nästa onsdag.

Ikväll har jag bokat in mig på ett boxningspass.
Jag är jättenervös. Inte för själva träningen, utan för att alla kommer komma två och två
utom mobbade jag.

Äsch då!
Nån svettig gubbe i 60 årsåldern ställer säkert upp och är min boxningskompis...?



Är det någon som har tips på vad man kan äta före och efter träning?
Jag är dålig på både och. Det blir lätt lite fil, men det känns inte optimalt.


Maddis

Före är mitt tips att äta skapligt med kolhydrater 1,5 timme innan pass, för att orka med passet och mer protein efter för att behålla muskelmassa. Ät inte för mycket för nära passet då man lätt kan bli lite slö och dåsig, men gå inte på helt tom mage heller, då orkar man inte ge allt!.

Lycka till i massa!


Frida

TACK Maddis!

Ja att äta nära inpå passet eller löpningen är värdelöst. Man blir trött eller får håll...

Har du tips på "protein-mat" som är enkelt att slänga i sig efter träningen?

Du tränar massor har jag förstått det som?


Maddis

Mycket kyckling, fisk eller kött... Orkar du inte laga mat så är det ju väldigt simpelt att köpa färdig grillad kyckling, ta bort skinnet för att ta ner intaget av fett och salt. Och en enkel sallad.. Släng i lite ägg eller fetaost om du gillar det.. Oliver för att få i dig lite bra fetter... Men mycket kött av olika slag så får du i dig mycket protein. Tränar du mycket löpning och kardio i allmänhet så behöver du lite mer kolisar oxå.. ;).. Framför allt innan pass.. :)..

Tränar en hel del.. Körde 4 pass styrka förut och la in lite kardio också, men nu har jag börjat med Thaiboxning så nu blir det 3-4 pass styrka i veckan och tre pass Thai... :).. Underbart med träning.. hihi.. Går och väntar på att börja jobba så jag har mycket tid över. hahah. Men kommer fortsätta med minst samma vecko upplägg när jobbet börjar..


Frida

Shit vad duktigt du är...!!!

Jag hoppas att jag orkar hålla i min träning. Man mår ju så mycket bättre då! :)


Maddis

Vill man så kan man... Det handlar bara om prioritering!..

Lycka till i din träning!.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: