2011-01-31
 09:20:06

i have a dream

 

Sista lediga dagen idag.... ååååååh lite ångest. Jag har vant mig med att vara ledig. Träna på dagarna, shoppa lite, fika lite och vänta på att mannen ska komma hem från jobbet. De här FYRA dagarna känns som en lång semester.

Tillbaka till verkligenheten.

 

Igår fick jag ett tokryck att smörja in mig med brun-utan-sol. Det är inte allt för ofta jag gör det, och efter att jag hade smört in mig så förstår jag faktisk varför jag inte gör det speciellt ofta.
Det stinker rent utav skit. Det lukar bajs.

"Du stinker" säger H.
"Neeeeej då... du är bara överkänslig".. säger jag medan sanningen är att jag har vaknat hela natten av den hemska lukten.

Jag har provat så gott som ALLA märken. Från billiga märken till dyrare. Och sanningen är att den enda skillnaden är priset. De luktar alla lika vidrigt. Därför finns det ingen som helst anledning att köpa ett svindyrt märke, om du nu inte skulle ha ett överskott av pengar.

 

 

När vi ändå är inne på billigt-och-dyrt så kan jag säga att:
I HAVE A DREAM.

Jag har hittat THE BAG. Väskan i mitt liv. Väskan som skulle göra mig fulländad. Jag skulle bli hon-med-den-fina-väskan. Jag skulle kanske bli nöjd sen om jag ägde den. Kanske inte?

Jag har bestämt att jag FÅR köpa den. Om jag upplever vissa mål här i livet.
Som att spara.
Spara, spara, spara, spara, spara...

 

Jag tycker att jag är värd det mesta här i livet. Fredspriset tillexempel.
Men jag kan nöja mig med väskan.

 

 

 


Sabine

Tjohej! Testa Dove´s "brun-utan-sol".. man blir int tokbrun, men man få en gnutta färg i allafall o de luktar gott =) enligt min smak.. diu kan juh gå o dofta på dem iallafall =) krams


Yohanna

Vad kostar väskan då& hur ser den ut??? Mary Kays brunutansol, provat den? Den luktar faktiskt inget särskilt, otroligt nog. Annars rekommenderar jag SpranTanInACan, den är sjukt bra!! Men den är ju instant tan, inte sån som gradvis blir brunare efter varje dag.



PUBLICERAT: 2011-01-31, 12:28:39 | URL: http://maiplu.se
jenny

I'm so glad you guys are talking about "brun utan sol!" I like to be tan as much as the next girl, but its so dangerous....I will find you a good spray tan here and send it over! love miss you!



PUBLICERAT: 2011-01-31, 23:08:05 | URL: http://www.jnelsonphoto.com
Benne

Var in i deras flaggskeppsbutik i 5 våningar i Paris för att köpa en lite present.

Efter att ha trängs sig förbi alla japaner å deras fullklottrade inköpslistor i A4 format lyckades jag hitta till nyckelringsavdelningen.

Till min stora fasa kostade den billigaste nyckelringen 1200:-! å de inte en sån där lyxig i läder, nä en sån där plastig sak. Billiagste prylen på hela varuhuset...

Tack men nej tack.

Men fina väskor har dom, En komplett resegarderob landar på flera hundra tusen.

Typ såna väskor som dom har i den här filmen http://www.imdb.com/media/rm4227766528/tt0838221


Frida

Jenny - Jaaaaa söta du! Du får GÄRNA skicka en bra spray! De vore så kul! Jag har funderat flera gånger på att beställa från VS, men det blir aldrig av. jag är så osäker på storlekar.

Love you hälsa på snart :)



PUBLICERAT: 2011-02-01, 13:53:59 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se/
Frida

Benne,

Ja de är verkligen dyra, snuskigt dyra! Väskan jag har hittat ligger på 4500kr-5000, det är ju helt ok om man tänker på att en liten nyckelring kostar så pass mycket.

Men ÄNDÅ så är det DYRT! Jag inväntar rätt tillfälle att köpa den, då jag verkligen är värd det. :)

Det kanske inträffat imorgon... det kanske aldrig inträffar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: