2011-02-12
 15:28:26

livet är en lång resa


Snökaos delux var det igår i Stockholm. ALLA bussar var inställda, och bor man 3,5 km från tunnelbanan så tar ju man ju gärna bussen dit.
Det uppstod alltså lite problem med att ta sig till jobbet. Gjorde ett försök att ringa taxi Stockholm men dem typ garvade bara i luren och sa att taxi var inget jag behövde vänta på. Återkom i vår.

Jag och Håkan drog på oss alla kläder vi ägde och har och gjorde oss redo för mission vandra-till-tunnelbanan-i-snöstormen.
Det kändes som om det var finska vinterkriget. Massor med folk vandrade mot stan och bilar satt fast i bilköer. Jag antar att det var PRECIS SÅ under finska vinterkiget.

Mitt i snöstormen så öppnar sig himlen, ljuset stålar ner på oss som en strålkastare och änglamusik spelas i våra öron.
Där, mitt på vägen, stannar en bil och frågar - hej, vill ni ha skjuts?
Våra fantastisk grannar har sett oss och plockar upp oss.

Asså shiiiiiit vilken räddning.

Totalt tog det fyra timmar att ta sig till jobbet. Efter jobbet begav jag mig till Linköping för att leka med Lina. Självklart problem med SJ. Fyra timmars resa blev det.

På en enda dag har jag spenderat 8 timmar på att resa.
Det är så SKÖNT att veta att jag verkligen lägger mina dyrbara timmar i livet på rätt saker.

Nu är jag i Linköping iallafall.

KUL!







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: