2011-04-09
 14:04:37

Frida ID Danielsson


I natt drömde jag att jag fyllde i en ansökan för att få köpa väskan Neverfull. Det kan bara betyda en sak. Om två veckor äger jag en.



Vad har hänt sen senaste blogg-uppdatering?

- Skickat in ansökan om SVT-ID kort.

Katt-a-strof.
TA MED FOTO. Stod det klart och tydligt på ansökan.
Jag tog ID-kort hos en fotograf.
200-onödiga-kronor.

Det minsta man kan begära för 200 spänn är väl att bilden ska vara någolunda bra?
Lite snygg, är det för mycket begärt?
Jag såg ta-mej-fan inte klok ut. Jag hade hellre valt ett gammal kort från tiden då jag hade tandställning eller inte uptäckt plattången.

Hundrafyra försök hjälpte inte. Jag valde den minst sämsta bilden.

När jag kommer till jobbet för att lämna in ansökan + foto. Ja då säger vakten att DOM ska ta foto GRATIS.

Jag var arg, trött och bedragen på 200 kronor.
2,5 glas vin - för att sätta in det i ett sammanhang som gör att summan blir lättare att förstå.

SMACK!


Bilden såg galen ut.
"Men håret står ju åt alla håll!!! Varför säger du inget?!?" skällde jag på vakten som var flintis.

Jag gav upp till slut.
På den slutgiltliga ID-bilden såg jag ut som en förymd fånge som hade blivit fångad av en stormvind tillsammans med Carola. En förymd fångde med döskalleörhängen.

Men det är lungt. Jag kommer nog inte ångra mig. Jag ska ju bara ha ID-kortet i si då där 10 år.


Nu ska jag göra min fin, mingla, dricka vin och betrakta min man som lagar middag till oss.
Han är en klippa.
Utan honom hade vi svultit ihjäl för läääääääääääänge sen!

 






Yohanna

Wow!! Sikket konstverk Jan gjort, vilket kap du gjort!



PUBLICERAT: 2011-04-09, 17:56:35 | URL: http://maiplu.se
Yohanna

Vad kostar väskan?



PUBLICERAT: 2011-04-09, 17:57:24 | URL: http://maiplu.se
Frida

sv: Det är en hemlighet mellan mig och väskan.


sabina

ser mkt gott ut!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: