2011-04-30
 12:43:14

1-0 till Frida


Här har vi problemet.
Väskan är missfärgad på insidan. På fler ställen än det som syns på bild.
Jag klampade in på LV butiken i dag med utdrag från lagar om handel inom EU och konsumentens rättigheter.
Taget från Europaparlamentets och rådet direktiv 1999/44/EG.
Så vitt jag vet så finns dessa regler för att efterföljas. Misstar jag mig kanske?
Samma personer möter mig vid dörren. Ytterligare en kille kommer fram. Han tittar på väskan, garvar, och säger att alla väskor kontrolleras och att dom inte har sålt en väska i det här skicket.

Jättekonstigt att jag har köpt en då. Säger jag.
De drar samma snack idag igen om att jag borde ha kommit in direkt efter att jag hade köpt väskan.
Då slänger jag fram ett A4 papper om lagar och regler vid handel inom EU.


- Har du läst det här, vad som gäller när man handlar inom EU? Kan va bra att veta, säger jag.
- Jag behöver inte läsa.....det är Louis Vuittons regler...
- Fast jag tror inte Louis Vuittons regler står över Europa parlamentets regler.
- Va sa du? (LV)
- Jag tror inte Louis Vuittons regler står över Europa parlamentets regler.
- (tystnad....) Jag vet inte....
- Det är lagar. Lagar måste även butiker följa som befinner sig i EU-länder.
- Jag förstår dig. Vi tar in den och kollar.
- Hur länge ska jag vänta?
- Jag hör av mig om 7-10 dagar. Jag mailar Paris på måndag.
- Jag har skrivit en länk här till en hemsida där ni kan läsa om vilka regler som gäller. Jag har även skrivit ut två exemplar här som ni kan spara.
- Tack......

Utöver allt detta så bad jag naturligtvis om att få papper på att den är inlämnad, jag fick behålla mitt orginalkvitto och jag har även BANDAT hela samtalet i butiken med personalen.
Man får inte vara dum.
Nu återstår det att se vad denna man säger när han ringer om drygt en vecka.
Jag har en känsla av att kriget inte är över.


FIGHT FOR YOUR RIGHT!


Yohanna

Det där lät ju INTE så lovande... va får man för alla pengar man betalar till dem??!! Det borde ingå suuuuuuuuuuperservice och inte en enda ond min!!!



PUBLICERAT: 2011-04-30, 13:42:09 | URL: http://maiplu.se
Tony

You go! Ska bli intressant att höra vad de har att säga nere i Pawiii.



PUBLICERAT: 2011-04-30, 13:54:08 | URL: http://tonyahola.wordpress.com
Sara

Säger bara en sak - FRANSMÄN!



PUBLICERAT: 2011-05-02, 18:30:14 | URL: http://tradlosabekannelser.wordpress.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: