2011-04-01
 21:22:05

Barn av vår tid


Kollega säger till min sambo:
"Men Håkan, ska du bli pappa, för du är ju tillsammans med Frida? Jag tyckte hon såg lite rund ut."


Om man tänker på den fantastiska glädje som jag kände här om dagen när jag var autografskrivare. Då var det här motpolen.
Slå mig hellre med ett basebollträ i huvudet, än säg detta. Lite så kände jag.

Tack gode gud framkom det att jag var ihopbandad med en annan Frida - som ÄR med bulle.
Grattis till henne. Och Grattis till mig själv som kanske inte behöver lika lång tid att bearbete denna fruktansvärda händelse.

Appropå barn.

Har ni sett En unge i minuten?
Programmet som borde heta Nu-skrämmer-vi-skiten-ut-alla-kvinnor-på-bästa-sändningtid.
Vill media minska Sveriges befolkningsmängd?

Det sägs att en förlossning är vackert.

Få se nu.
- Mamman blir fet.
- Mamman måste strikt hålla sig från alla former av alkohol under sisådär 1,5 år.
- Mamman kan inte jobba, får därmed sämre pension och glömmer i stort sett bort vad hon jobbade med.

Kvinnan ska sen ligga naken på en scen framför ett halvt fotbollslag och skrika för sitt liv och inte veta om det är döden hon går till mötes, eller bara det där barnet som kommer smygröka och be henne dra åt helvete när han är 15 år.

När barnen ploppar ut får mamman och pappan en high five av barnskötaren.
Pappan?
Som på sin höjd har baddat mammans panna med en handduk.
Men BÅDA får samma cred.

Nej.
Jag blev lite feminist i detta nu.

Men detta är ju min högst subjektiva syn. Och jag har ingen anledning att ingå i någon debatt om detta.
Jag kanske själv sitter med en liten bebis som kräks ner min arm om några år - och tycker att det är jättevackert.

Man vet ju inte!

Men just nu vill jag hellre ha ett glas rödvin!



Anonym

Haha, du är ju så underbart rolig :) väldigt bra blogg inlägg!


Lina

word sis!


Mami

Älskling jag förstår att du tydigen kommer ihåg hur du var i den åldern.Men jag lovar dig att det finns många härliga och fina stunder både före och efter 15 års åldern. Puss


Yohanna

Jag vägrar se det, det är ett allmänt osnyggt program vi klarar oss utan!



PUBLICERAT: 2011-04-06, 06:19:02 | URL: http://maiplu.se
sabina

Ha ha håller helt och hållet med dej Frida, detta program gör att man aldrig någonsin kommer att vilja skaffa en liten skrikis, skål för vinet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: