2010-11-27
 22:07:54

the new frilla

 

 

Så här blev det. Cirka 15 cm kortare, om inte mer. Jag satt där i stolen och sa "klipp av det".
Och det gjorde hon.
Jag känner mig lite obekväm och ångrer mig nog lite med facit i handen. Himla tur att det bara är hår då, och inte ett ben eller arm som jag valde att amputera. Håret växer ju mer all sannolikhet ut igen.

Jag tycker att jag ser ut som en barnrumpa. Lite som när jag gick på mellanstadiet och valde att jag skulle klippa mig precis som artisten Robyn. Det såg för taskigt ut, men alla skulle ju se ut så just då.

Jag har iallafall bestämt mig för att prova på Brazilian blowout.
Jag ska bara låta håret växa ut några centimeter, sen ska jag testa.
För er som inte vet så är det alltså en metod som ska göra håret silkeslent och RAKT. Något som låter som en dröm för oss kvinnor med friss och affrohår.

Jag har varit tveksam eftersom det är dyrt och jag att inte vet hur det skulle fungera på just mina tokiga hårstrån. Min frisör sa dock att behandlingen skulle göra susen på mig, med tanke på att jag har så tunna hårstrån.
Nu hade jag ju för visso inte förväntat mig att hon skulle säga "nej du Frida, den här behandlingen är bullshit. Den är på tok för dyr, håller kort tid och skulle inte hjälpa dig. Håll dig till plattången"

Men ändå. Hon övertygade mig.
Rakt hår i vår. Ja tack!


Sara

Jag kan fråga Jean pirre barda på måndag va han tar på sin salong. Tror de kostar 2000- 2500 eller ngt sånt vart man än gör de. Han har gjort de på 2 tjejer på förkväll å dom är så snygga å älskar de. Gå till hans salong i så fall. Om de ändå är samma pris lixom. Å jag tycker de ser snyggt ut.


Frida

Jaa de är samma pris över allt i stort sett, men jag ska absolut kolla upp det. Efter nyår.


Anonym

hoppsan va vacker du va på detta foto då


Yohanna

Jag tycker du klär jättebra i det, men jag förstår din grej.. inte kort.. inte långt... vad gör man? Med en sådär "svår" längd så måste man verkligen styla håret najs och inte bara sätta upp det i en toffs känner jag.. den tofsen blir liksom lite "menlös" nästan... MEN! Jag tror du kommer hitta metoder, och om du ska rakpermanenta (typ) så kanske det blir skitläckert..!! Ser jag fram emot..!!



PUBLICERAT: 2010-11-28, 12:36:08 | URL: http://maiplu.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: