2010-11-24
 11:20:00

Day 02 – Your first love


Jag var kanske 11 år. Mina tänder pekade åt alla håll, plattången var inte uppfunnen och jag bar helst rosa kläder prydda med My Little Ponny.
Han var 12 år. Och coola killen.

Ett omöjlig fall.

Jag frågade chansen ganska många gånger. Då via hans storasyster som jag flitigt lånade barbie-filmer av. Men han sa nej. Gång på gång.

När jag började högstadiet var jag fortfarande lite betuttad i honom. Men då skaffade han en tjej. Jag blev bestört. Hon var ju så söt.
Och jag hade ännu inte upptäckt miraklet plattången och såg med andra ord ut som en ful variant av Ronja Rövardotter, med tandställning.

Jag glömde bort honom.

Några år senare dök han upp bland folkmassan på en nyårsfest.
Jag hade gift mig med plattången, fått raka tänder och lämnat My Little Ponny världen bakom mig. 
Han hade också förändrats där någonstans i puberteten. Han såg inte alls bra ut.
Herre gud, hur kunde jag ha varit kär i honom?

Jag hade varit kär helt i onödan!




Annars är ju min brorson Tore en stor kärlek i mitt liv. Oavsett vad!


Yohanna

Jag fattar inte varför du inte är KRÖNIKÖR??? Du skriver så galet roligt !!



PUBLICERAT: 2010-11-24, 13:32:39 | URL: http://maiplu.se
Frida

Oj, tack snälla söta du! De vore ju jätteroligt att vara.. ha ha



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: