2010-03-03
 20:07:22

Jag sökte Gud..

..och fann honom i Nikonbutiken på Birger Jarlsgatan.
Han delade ut broschyrer till mig.

Jag är såld.
Jag SKA ha en fullformatskamera.
Jag SKA ha en Nikon.

Nu finns ingen återvändo.

 


Kalle

Googlade på kameror å snubblade in på din fina blogg!



D700 är en riktig fin kamera men efter att tvekat länge mellan den och 5DII blev det canon trots att Nikon känns väldigt gedigen. Fick testa en vecka tillsammans med 24-70/2.8 men kom hel enkelt inte överens med alla knappar och saknade canons fina stora hjul på baksidan.

Bildmässigt spelar det absolut ingen roll vilken man egentligen väljer, en del tycks tro att Nikon är totalt överlägsen på höga ISO men det stämmer inte i praktiken. kolla ex:



http://www.photographybay.com/2008/12/27/canon-5d-mark-ii-vs-nikon-d700-in-depth-iso-comparison/



Fördelen med Nikon är den inbyggda blixten medans Canon har lägre priser på optik, dom kostar ju en del om det ska vara nån vits med dessa kameror :(



Lycka till med nya kameran!



ps kolla gärna på tradera där säljs nästan nya hus med garanti för 15000-17000



/K


Frida

Tack så jättemycket för länken!

Jag ska gå in i en Canon butik för att titta på 5D mark II också, absolut!!

Skiljer det sig inte så mycket mellan dem så är jag i grund och botten ett Canon fan :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: