2010-01-02
 16:07:30

Året var 2009

Kära läsare, som tack för att ni följer min blogg så kommer här en nyårskrönika.
Bara för er:

Året var 2009

Januari
Jag och Sara skålade in det nya året i Paris.
Det var en fantastisk weekend där jag brännde min budget på en väska
och Sara blev rånad.
Lätt att vi ska göra om detta!

***


Februari
I februari så kom norrlandsgänget Sandra och Ida ner från Härnösand för att prova på utelivet i Stockholm.
Det blev snarare Stockholm som fick smaka på en rejäl dos av norrland. Mänger av Grönvalls och shots stod
på dagordningen.

***


Mars
Nyårslöften avger man endast på nyårsafton. Men jag gav ett nyårslöfte redan i mars 2009.
Att aldrig mer besöka Stadshotellet i Katrineholm. Jag, Joss och Tess gick på en trevlig fest
där vi tittade på fotboll och spelade dart. Därefter gick vi som vanligt vidare till stat - alla andra ska ju dit.
Det gav som regel inget annat än tunnare plånbok och rejäl bakfylla.
Sen mars 2009 har jag inte satt min fot på stat.

***


April
Efter att kraschat min gamla sonyericsson mobil så är det dags att införskaffa sig en ny.
Jag är GRYMT sugen på att köpa en iphone, men den nya 3GS kommer inte ut förren i juni. Eftersom
jag har damp och inte kan vänta så länge så bestämmer jag för att köpa en sonyericsson till.

***


Maj
Som jag hade längtat efter en bebis i familjen Danielsson. I maj kom han, min ögonsten, mitt allt.
Tore. Okej, nu råkar han egentligen vara brorsans och hans tjejs hund. Men jag är
ju trots allt faster. Inte vilken faster som helst - världens bästa.

***


Juni
Under den här tiden fick jag för första gången smaka på ordet "arbetslöshet".
Under fem arbetslösa veckor så passade jag på att göra det jag alltid drömt om:
Dansa i smyg till Freestyle i Linköping, spela Yatzi i en bil till Lund, äta röd korv i Köpenhamn
och se hur långt jag kan gå i ett par ballerinaskor innan fötterna börjar blöda.
Lina och Sandra fick dras med mig den här perioden.

***


Juli
En del av sommaren spenderades i Fjällbacka vid Saras sommarställe.
Här fick jag uppleva färska skaldjur, brats på båtar, elaka poliser och rekordbakfylla i fosterställning.

***


Augusti
Det gick inte lång tid från att jag kom hem från Lindköping, tills att jag ville dit
igen. I augusti besökte jag än en gång staden och fick den glada överraskningen att
förutom Lina och Sandra, så hade även Ralle från gymnasietiden flyttat dit.
Ralle var min bästa killkompis på den tiden - inte undra på, det var ju han som hade spritkontakterna.

***


September
För första gången sedan jag bodde i Piteå så tog jag tåget till norrland för att hälsa på
Sandra och CO. Det blev en fantastisk trevlig helg där jag fick se Sandra och Nicklas nyinköpta hus,
Annas stökiga kök, och uppleva norrlandsstämning igen - shots och Grönvalls.
I september fick jag även ett till jobb, extraknäcket på Brothers & Sisters. Så sen september
jobbar jag 120%.

***


Oktober
Tre veckor innan vår tjejresa till Thailand så kom Lina upp till Stockholm för att värma upp lite.
Som vanligt när Lina besöker Stockholm så gör man alltid sånt som man inte brukar göra.
Vi drack Cors Light i Sumpan med mina amerikantjejer, sen drog vi till Bishop arms och drack svindyr öl
för svinbillig penning fram till morgonkvisten. Allt tack vare att Lina är en ölmästare!
Bilden är från dagen efter då vi var trötta och goa!

***


November
I november månad pikade året. Då stack vi (Sara, Lina, Sandra) till Leopaaaaarrrrrd-land,
(Phuket i Thailand) och tittade på  västerlänningar som handlar thailandskor.
Vi kände inte riktigt att vi hörde hemma på denna köttmarknad
så vi begav oss vidare till Koh Lanta, Phi Phi och Railay Beach där urinvånarna nöjde sig med att
dricka Singha och röka marijuana.
Vi spelade såklart bara yatzy och firade TRE födelsedagar!

***


December
Det bor en lite materialist i mig. Det har det alltid gjort.
I december tappade jag min rosa sonyericsson mobil i toaletten. Och vad folk än tror -
så var det faktiskt inte med flit.
Men nu när jag ändå var mobillös, så var jag ju tvungen att köpa en ny. Den här gången
en Iphone. Min älskade Iphone. Mitt allt. Efter Tore.
32 fantastiska gigabyte till priset av 16Gig.
Plus ett rosa fodral på köpet.
Är man affärskvinna så är man.

***

Ännu en gång,
GOD FORTSÄTTNING VÄNNER!
Och tack för att ni följer min meningslösa blogg.

Nu ska jag bege mig in till stan och njuta av sista dagen som 24-åring.
Imorgon kliver jag in i vuxenvärlden och blir 25 år.
Spännande!

XOXO

Frida


Anonym

puss. jag älskar vår weekend


Lina

och SOM 2010 kommer bli grymt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: