2010-02-28
 07:55:29

j'aime France!

Vin smakar som bäst när det är spontant.
Det var just vad det blev igår när cafét vid St Eriksplan stängde vid fem, och
varken Sara eller jag kände för att åka hem.
Istället tog vi den korta tunnelbaneturen mot Odenplan och landade på Primo.

Det första glaset är så där fantastiskt gott som bara spontan-vin smakar.
Vi doftar, tittar, smakar. 
Det andra glaset dricker man ganska fort.
Det är egentligen bara en transportsträcka till det tredje.

Det är vid det tredje glaset man släpper tid och rum och planerer om hela sitt liv.
Det slår aldrig fel. Inte med Sara.
Igår skrev vi en lista på saker som vi ska göra i sommar.
Vi skrev ner många basic saker, bara för att vi ska kunna bocka av några grejer.
Så man kan känna att man faktiskt har gjort något som man har planerat.

Listan såg ut så här

° Grillning i någon park
° Sola vid Fredhäll
° Vinkväll på Saras balkong
° Vinkväll på min balkong
° En tripp till Fjällbacka
° Hänga på Södra teatern från kl 17 fram till kvällen

Sen ramlade vi in på ämnet "weekend".
Nice? Cannes? Paris?

Det enda jag kunde se framför mig var att jag sitter på en solig uteservering
med mina stora svarta ray bans, jeansjackan (och gärna den där snygga skinnväskan från MQ).
Vilken perfekt bild.

Vi dricker ett kallt glas vitt och säger "je ne parle pas francais" till alla
vi möter.

Vi båda känner att vi måste spara pengar. Jag till min Nikon D700.
Så här blir det inget bokande av resor i nykters tillstånd.

Därför klubbade vi att vi ska ses nästa fredag för en vinkväll i Sara lägenhet.
Efter tredje glaset, när vi har släppt tid och rum, så kommer vi börja söka resor.
Och med största sannolikhet boka en.
Det funkade ju senast.
Då slutade en spontan vinkväll med en spontanbokad resa till Paris.







Om vinter i Paris vad fantastiskt.
Hur ska då inte våren vara?!




Linda

Aha vem vet om vi springer på varandra i Paris i vår :-) 8:e April åker jag och min kompis Hanna dit för en tjejweekend. Shopping och massor av vin :-) Låter lite liknande dina planer. Jag bokade dock resan helt nykter. Kram på dig kussen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: