2010-02-15
 10:45:34

Jag röstar NEJ till Alla Hjärtans dag

Måndag morgon och min helg i Linköping börjar gå mot sitt slut.
Lina ligger i sängen och dregglar på kudden och jag försöker skramla i
köket så att hon vaknar.

Ingen reaktion dock.

Igår var det världens kanske mest överskattade dag.
Alla hjärtans dag.
Singel eller sambo, de spelar ingen roll. Dagen går fetbort för mig.
Varför ska man göra sig till och köpa ulliga, gulliga, rosa hjärtan till varandra
och varför inte dra till med en förlovning eftersom det är en sån passande dag?

Hade alla hjärtansdag varit en tv-kanal så hade det varit mobbnings-tv.
Tack gode god så inträffade den på en söndag i år så skolorna inte drabbades.
Tänk när elevrådsordförandet knackar på dörren till klassrummet och kliver in
med en bund röda rosor.
Rosor som eleverna fått beställa till sina flick/pojkvänner/kompisar.

Vissa får fyra, kanske fem rosor. 
Andra får inte en enda.

Här får man svart på vitt vem som är populärast i skolan, och vilka töntarna.

Jag var mellantinget i högstadiet.
Varken populär eller tönt. 
Jävligt neutral skulle jag kunna säga.

Där satt jag med min utslitna gråa Fruit of the Loom tröja och svarta
jazz-byxor. Håret som stod åt alla håll - det här var på den tiden som
jag inte hade upptäckt plattången.

När elevrådsordförandet knackade på dörren på alla hjärtans dag så
log jag lungt med min stora tandställning.
Jag visste att jag skulle få en ros.
Sandra hade köpt till mig.
Jag hade köpt till Sandra.
De var en deal. 
Man ville ju inte verka mobbad.


Johanna Stigbahr

..usch... de där ögonblicken minns jag alltför väl.... Tänk att man dessutom seriöst kunde ha jazzbyxor?? Hur skulle man se ut i ett par sånna idag? I skolan? hahahha... ja jag säger då det!!



PUBLICERAT: 2010-02-16, 06:27:01 | URL: http://oslagbart.wordpress.com
sandra

Haha, det var tur att vi hade varandra! Hur skulle det annars ha slutat. Och dessa fruit of the loomtröjor, HJÄLP! KOmmer ihåg en dag efter något jullov när vi kom till skolan i jazzbyxor och likadana sådana tröjor. Ojojoj....Puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: