2009-05-18
 21:56:41

Svindålig musik är skitbra

För väldigt många månader sen så körde jag bil till Bålsta. På jobb självklart.
SR P3 spelade då en låt där den kvinnliga artisten sjöng 

"och radion spelar Johnny Cash, nån sa fan vad hon är fräsch, Nina Persson är min ängel...."

"Vilka jävla nödrim!"
Tänkta jag och bytte till något Rix-Fm-Hiphop-ADHD-Ja-Ba-och-Hon-Ba-Program.


Sen i helgen så spelade Sara och Malin en av de vackraste Svenska låtarna som mina döva öron hittills har
skådat. "Jag Och Min Far" heter mästerverket som framförs av Pernilla Andersson och Dregen.
Så jag googlade lite (vilket jag har fått lära mig att man ALLTID ska göra innan man pratar)
Då visar det sig att det är just denna "nöd-rims-artist" som jag så elakt avviade i bilen.

Nu när jag lyssnade igen på Johnny Cash låten så är jag helt förälskad i den.

Tänk att det aldrig slår fel.
Låtar som jag avskyr i början, blir jag tonårskär i efter ett tag.

Hädan efter ska jag bara lyssna på musik som jag tycker är svindålig!


Pernilla Andersson - Johnny Cash & Nina P




Pernilla Andersson - Jag Och Min Far


.........

Jag genomgick faktiskt precis samma process dom dej när det gäller johnny cashlåten.. jobbade natt på sjukhuset i linköping och lyssnade på p4 och tänkte, men fy fan. ge mig 5 min och jag skriver en bättre text.. men nu kan jag liksom du inte sluta lyssna på den.



PUBLICERAT: 2009-05-19, 21:30:22 | URL: http://pellebobo.wordpress.com
.........

är jag fel ute om jag säger att det är winnerbäck som kör bilen? och visst är gamlingen Svante thuresson?

meriterade herrar att få in som bi-roller till sin musikvideo.



PUBLICERAT: 2009-05-19, 21:38:11 | URL: http://pellebobo.wordpress.com
Frida

Svante Thuresson stämmer nog, men inte tusan är det winnerbäck!


sandra

Mycket bra musik!



PUBLICERAT: 2009-05-20, 10:19:18 | URL: http://absolutsandras.blogg.se/
Frida

Eller hur!

Jag har köpt skivan!!


Kim

o:23 det är winnerbäck.


Frida

Nej nej nej.



Jag ska dubbelkolla...



men vidhåller "nej nej nej"


Frida

Nu har jag tittat igen.

Det är inte Winnerbäck.


....... (Pelle_B)

Vill inte vara en viktigpetter, blev bara jävligt nyfiken och fann detta på hennes sida:



Första videon ”Johnny Cash och Nina P” ifrå skivan ligger just nu uppe på Pernillas MySpace-sida. I den gästar en hel massa intressanta kamrater som visar prov på skådespelartalanger. Eller vad sägs om Titiyo, Lars Winnerbäck (som en galen chaufför) och Kenny Håkansson (från Hellacopters)…



PUBLICERAT: 2009-05-20, 16:30:20 | URL: http://pellebobo.wordpress.com
frida

Neeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Jag som så gärna ville ha rätt...



fan fan fan som thåström skulle ha sagt!


Gurra p

Bra låt, men bäst just nu är väl ändå da shark!!!!! eller?



http://www.youtube.com/watch?v=Vbgl685AR30


gurra p

alltså:



www.youtube.com/watch?v=Vbgl685AR30


gurra p

gick inte att klistra in youtube länken av någon anledning, men hursom helst lyssna på Hajen "Scapegoat" 20år med en sån röst - ruggigt var ordet...


Anonym

Pernilla är tillsammans med Dregen från Backyard Babies



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: