2009-06-27
 02:37:34

780 Flen

Så heter bussen som jag har åkt med från Katrineholm till mitt barndomshem varje natt kl: 01.30 då jag har
varit och partajat i Södermanland. 
Mitt barndomshem.

780 Flen.
780 Katrineholm.

Den resan har jag åkt så många gånger så jag kan varje hållplats utantill.
Samma sak som att jag kan varje tunnelbanestation mellajn Råcksta-T-centralen både fram- och baklänges.

Men det är något speciellt med nattbussen mellan Katrineholm och Flen.
Det är precis som om att det finns en konflikt mellan alla människor som bor på någon annan ort än en själv.

Vallabor hatar sköldingebor.
Katrineholmare hatar Flenare.
Flenare tycker att de som bor i Valla är bönder.

Varje gång jag åker nattbussen så hör jag samma skitsnack:
"De som bor i Valla är jävla bondjävlar!"
"De som bor i Sköldinge har fan ingen koll på något"
"Katrineholmare är jävla idioter"
"Flenare är jävla invandrare"


Vart man än kommer ifrån så ger alla kritik till alla.

OCH JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DET!

Nattbussen är full av all sorts jävla bullshit så tillsist står man inte ut med allt skit.

Ikväll rann min bägare över några droppar.
Bakom mig på bussen satt några 18-20 åriga killar och klankade ner på alla människor som gick av bussen.
Enligt dem så var de flesta "bögjävlar" eller "flator".
Detta gjorde mig förbannat jävla arg. 

Därför säger jag HÖGT OCH TYDLIGT till grabbarna när jag går av bussen:

"HÖRNI KILLAR! JAG GILLAR VERKLIGEN ER KLÄDSEL! 
HOPPAS DEN FINNS I HETRO"



Minen och blicken som jag fick när jag gick av kan jag leva många vackra år av.




Malin

haHAha! Frida du e så jädra rolig! Ja kan tänka mig att alla på bussen log och tänkte "you go girl" hahaha! Synd att man inte kan fota dessa miner så man kan leva ännu längre på dem!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: