2009-07-30
 15:00:03

Jag kan flyga, men jag är faktiskt rädd

Flygplansolyckor är lite som trisslotter.
Plötsligt händer det.

Ibland blir det lite förseningar i flygtrafiken.
Lika vanligt som att du vinner 25 spänn på triss.
Men det händer också att ett flygplan krachar.
Ungefär lika vanligt som att någon kammar hem några miljoner på triss.

Jag hatar att vara rädd för att flyga. För jag älskar att resa.
Och egentligen så älskar jag resan i sig också.
Resgodis, Kalle Anka tidningar och Playmobil-gubbar och annat mysigt 
har bara bytts ut mot vin, yatsi och andra vuxenhobbys.

Det händer att jag köper en trisslott ibland när jag är inne på 7Eleven.
Och även fast jag är så flygrädd att handsvetten droppar och tårarna vill pressas ut
så sätter jag mig på den där enorma Boeing 747.




För innerst inne så vet jag ju:

Det händer aldrig mig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: