2009-07-19
 13:06:17

Det här är tåget mot Hässelby Strand. Dörrarna stängs.

Personer man träffar. Saker man ser. Och saker man hör.

Detta är exempel från EN och SAMMA dag.
Inget i denna historia är tillagt, förändrat eller påhittat.


******

1.

Full kille sätter sig mitt i mot mig.
"Du ser ut som min tjej. Jag älskar henne som fan" säger han.
"Jahopp..."
"Jag skulle ALDRIG vara otrogen mot henne, TRO INGET ANNAT!"
"Nähä..."
"Men vi kanske kan ses senare du och jag..?"
"Nej skulle inte tro det."
"Men jag ska INTE vara otrogen. Men kanske bara pussar lite senare?"
"Nej tack."

******

2.
Hög kille (inte som i lång då alltså) frågar var man ska gå av om man ska till Sveavägen.

"Du vet, jag har precis flyttat till Stockholm från Sundsvall och är helt lost"
"Gå av vid Rådmansgatan"
"Jag var tvungen att komma ifrån Sundsvall pga. alla tunga droger som vi tog,
så jag flyttade hit på rehab kan man säga."

"Flytta till Stockholm för att komma ifrån drogerna? Ahaa...."
"Fan jag har ingen mobil så jag kommer aldrig hitta mina polare, men jag har ett nummer"
Killen börjar gräva i sina byxfickor och tar upp något.
"Hoppsan, det var var visst mitt hasch..."

De tre stationerna som jag var tvungen att stå ut med människan så föreläste han i hur
han fyllde en petflaska med haschrök varje morgon för att piggna till.
SYND Att jag inte lyssnade noga, för det hade nog varit skoj att återberätta.

******

3.

Kille sätter sig bredvid 17årig tjej och börjar prata.
Jag och en man i 40års åldern lyssnar på deras snack.
Killen vill att tjejen ska följa med henne hem - eftersom det är dumt att gå själv från
tunnelbanan sent på kvällen.
Det tog 10 minuter för tjejen att bli övertalad att följa med honom hem.
Jag trodde att jag skulle ramla av stolen när jag hörde hennes "ja, okej då"
och den 40årga mannen bredvid mig vänder sig mot dem och säger:
"Fy fan så jävla billigt"

Vilket det självklart var!

******

Och där sitter jag. På linje 18.
Och vill bara vara ifred och läsa min bokjävel.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: