2009-01-16
 10:18:55

du har plats 87 i kön.

Har ni alltid undrat över varför det är så satans lång vänterid när man ringer facket eller a-kassan?

Jag fick en mystisk räkning i brevlådan från mitt fack som jag kände för att kolla upp.
Efter TRETTIO (30!!) minuter väntetid så svarar en skånsk man..

Jag ställer min fråga.
Får ett svar.
Sen är jag klar.
Detta tar ungefär 35 sekunder.

Här tycker man att samtalet borde ha varit slut och nästa på kö ska få komma fram och ställa sina frågor.

Men nej.

Mannen i luren börjar beklaga sig över hur jobbig situationen på arbetsmarknaden är i och med
finanskrisen. Hur synd det är om alla människor. Att jobben inte kommer räcka till alla.
Vilken press det har blivit på facket. Etc etc etc...

10 minuter senare säger jag...
"Alltså, jag känner att jag har fått svar på min fråga nu.... du får ha en trevlig helg då....!"

Det kändes lite som att han tog illa upp att jag avbröt honom mitt i hans klagosång.
Men jag hade inte riktigt tid för honom kände jag.


Tina

Haha, så roligt.. eller stackars de som var efter dig i kön. Jag skulle ringa till mitt bredbandsbolag för ett tag sen, efter en timma i kön blev jag kopplad till nån som inte ens jobbade där vilket gjorde att jag inte heller fick svar på min fråga. Tydligen gör de så, som ett sättet att minska på köerna, men då kanske de inte ska kasta ut en som väntat en timma. Då var jag lite bitter...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: