2009-02-18
 16:53:25

jag är en periodare

när det gällar vad jag ska prioritera.

Vissa dagar känns det som om det enda rätta är att spara spara spara spara tills jag har något
som liknar en kontantinsats. Men eftersom jag antagligen har hunnit komma i klimakteriet då så
känns det jääääävligt långt bort.

Då blir jag deprimerad och vill istället springa och köpa en ny systemkamera BUMS!
Men då hinner jag inte bara komma i klimakteriet innan jag kan köpa bostadsrätt, då har jag
antagligen hunnit bli pensionär också.


Inte konsigt att man får åldersnoja.
Eller en för tidig 25 årskris.


En vän sa till mig: (känn Dig inte utpekad nu, kompis!)
- har du tur så kanske du kan dela den där kontantinsatsen med någon om några år?
Fast Jag ser det:
- Har jag satans otur så måste jag köpa lägenhet tillsammans med någon. För det är ju
 trots allt något som jag vill göra själv. Något som bara är mitt.
Oberoende av någon annan.

Det var en fin tanke av min vän.
Men jag är inte lika fin som tanken.... typ.


Linda

Har du provat trisslotter? Reklamen säger att plötsligt händer det:-)

Jag och Julia tänkte hälsa på farmoranka lördagen den 28:e feb. Du råkar inte planera en resa till mamsen den helgen så att vi kan ses?

Fast när jag tänker efter så är det väl lönehelg och det är kanske = stureplan Kram Linda


Frida

Tooooo bad!



Jag ska hem nu i helgen. Nästa helg kommer två kompisar från Holland och hälsar på. Synd! De hade varit så kul att träffa dig å Julia!

Kanske får bli en fika i Lund i sommar om jag skulle ha vägarna förbi??


Linda

Det får det absolut bli. Då får du komma i augusti så du får träffa vår nya lilla bebis :-) Antar att djungeltelegrafen redan har nått stockholm.

// Linda


Frida

Jaaa jag har fått höra! Fantastiskt! Jag känner på mig att det bli en lillebror!

Nu känner jag mig hemsk som skriver GRATTIS på bloggen här, jag ringer istället! :)



Kraaaam!


pontiak .. mä vingar där bakom

dä är dä som ä framtids tro ..... vart tok du vägen gullefjun



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: