2009-12-02
 09:40:40

tyck synd om mig nu

Min mobil dog.
Tisdag morgon klockan 07.05. Den drunknade i en toalett.
I desperation försökte jag återuppliva den med hårfönen.
Innan dess sköljde jag av den. Under vattenkranen.
Med balsam.

Jag kanske inte var vid mitt sinnes fulla bruk.
Det har jag nog inte varit på ett bra tag.
Jag är inne på min 10:e arbetsdag och har 2 dagar kvar till ledighet.
Jag har bara mig själv att skylla.
Men ändå tycker jag synd om mig själv.
Samtidigt så älskar jag båda mina jobb och jag vet att jag är lyckligt
lottad som inte behöver bry min om försäkringskassa, a-kassa och högar av
oförståliga papper - än iallafall..

Ibland är det någon i bröstet som knackar och säger något i stil med:
"Hörruu, du kanske ska ta vara på saker och ting som inte har med dina jobb
att göra?
Men jag brukar igonera den hemliga lilla personen och köra på.


Nu har jag dock beslutat att ta tåget mot landet lördagmorgon.
Den trygga byn jag levde i fram till 19 års ålder.
Byn där alla vet allt om alla. Där vi har en självutnämnd borgmästare.
Där det finns parkeringar till förbannelse,
fler än invånare, hus för fyra hundra tusen och skog. 
Massor av skog. 

Där kanske man kan få 1,5 dag av lugn och ro.
Så man orkar köra vidare året ut.


/Bitterf***an


sandra

det låter skönt att komma iväg till landet! Se till att ta det ritkigt lugnt nu och kom tillbaka tills torstan med nyladdade batterier! :) Ta hand om dig! Puss!



PUBLICERAT: 2009-12-02, 10:21:03 | URL: http://sandrabananas.blogg.se/
Frida

Tack!

Jag ska sitta i soffan med mamma och pappa, äta praliner, pilla mig i naveln och se på Tomten är far till alla barn.



Puss!


Johanna o My

Wow!! Vem är vår borgmästare?? ;) Farbror Einar var diktatorn i pulkabacken förr iaf.....


Frida

hahaha ja Einar var alla barns stora skräck!

Jag minns inte riktigt vad borgmästaren heter, men det är iallafall han som alltid var med och ordnade midsommar, sköldingemarknaden mm mm.. ja i stort sett alla aktiviteter. Han bodde vid Sköldinge Livs.. jag ska fråga pappa var han heter :)


Lina

Plingen den äldre.

var det inte han? det gamla sosse-aset.

puss


Frida

jaaaaa det ringer en klocka...

De måste ha varit han!

Pussi


Jocke

1. Du är vacker och har hälsan!

2. Du har vänner som bryr sig!

3. Du har två jobb = Dollars som kan ta dig dit du vill!

4. Ett hjärta av guld (Det hade du då sist jag såg dig)!

5. Du har möjlighet att rymma storstan och bara va!



Så jag kommer inte tycka synd om din plast telefon, balsamerad o klar inte finns... DU finns och det är det som räknas och det som gör oss övriga glada!

P o K ;)


Johanna o My

Min klocka ringer INTE det kan jag säga.. men Lina har mest troligt rätt!!


Frida

Vad fint skrivet Jocke! Du e snäll du!!!

Hoppas du mår bra!



Johanna: Jag ska ta reda på denna superviktiga information i helgen, pappa vet allt :)



Kram på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: