2008-09-15
 21:08:10

Tantchock!

Jag tror jag ska börja med Aftonbladet-rubriker på mina blogginlägg.
Det kanske lockar fler läsare?

Hur som helst.
Jag var faktiskt med om en tantchock idag. Skandal!
När jag och min kollega var påväg tillbaka till redaktionen efter ett ha filmat
klart ett dagsjobb, så skymtar jag en tant vid vägen hundra meter bort.
Tanten skyndar på för att hinna över vägen.

"Jaha, där har vi en tant med dödslängtan" säger jag lite irriterat. Hon kunde ju faktiskt
ha väntat några sekunder tills vi hade passerat henne.
I samma stund så stupar tanten framför vår bil!!! Så jag lägger mig på bromsen!

Den lilla lilla tanten trampade snett (nej jag körde faktiskt inte på henne!)
"UT OCH KOLLA OM HON LEVER!" Skriker jag till min stackars kollega som rusar ut.
Hon lever. 
Fast hon var så ledsen och hade ont.
Så vi fick kasta in henne i bilen och köra henne till akuten.

Det gjorde så ONT i hjärtat när tanten hade ont. Jag ville bara krama om henne och
blåsa där hon hade ont.
Men så kan man ju inte göra.
Inte när man kör bil samtidigt iallafall...

Hur som helst så var hon inte döende direkt.
I bilen på väg till akuten så tjatade hon hål i huvudet på oss om att hennes barnbarn ville
jobba på TV.
"Ja... men om vi koncentrerar oss på att du ska få träffa en doktor istället...?"

Vi lämnade av tanten vid akuten, lät en sjuksköterska ta hand om henne, sen så åkte vi hem igen.
Vem vet, hon kanske hade dödslängtan.
Jag är synsk.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: