2008-11-18
 17:07:53

Tågstopp, pissväder och bombhot.

Ungefär så kan väl min dag beskrivas.

Jag gick upp 1 timme tidigare imorse för att jag skulle komma tidigare till
jobbet. Men istället så tog elen slut i Sverige så tågen fick stanna.
(Någon jävel kanske råka komma emot "stäng-av-knappen" i Forsmark)
I 1 timme och 30 minuter så väntade jag på att tåget skulle börja rulla igen.
Det var tacken för att man skulle komma tidigare till jobbet - nää senare blev de.

Då var det dags att börja filma.
Kossor.
I snöblask.
I blåst.
Svinkallt.
Jag luktar bajs.
Efter 20 minuter ute i kylan så började smärtan försvinna. Bra, tänkte jag. Tlls jag
insåg att det kanske är känseln som har försvunnit.
Tack och lov kom den tillbaka efter lite rumpvärme i bilen.

Tillbaka till redaktionen.
Då är det något klappträ som har lagt en bomb (sa han iallafall) på gatan där vi jobbar.
Så hela redaktionen utryms och ingen får gå in.
Polisen stormade in mitt under Sveriges Radios direktsändning i studion. Hi hi hi.. skoj! 

Det hela slutar iallafall med att polisens bombtekniker från Stockholm kommer och skjuter
sönder den misstänkta bomben.

Sen levde vi alla lyckliga i alla våra dagar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: