2008-11-03
 22:27:59

Låt mig va!

Telefonförsäljare.
Vilket jävla yrke.
Jag känner att jag blir en sur jävla pms-bitch så fort en telefonförsäljare ringer mig.
Även om människan på andra sidan luren bara vill tjäna pengar och gör sitt jobb, så irriterar det mig att just
JAG måste vara en del av den processen. 

Idag ringde det en Bonnier-försäljare.

X - HEJ FRIDA! (Smörigt trevligt)
F -  hej. (otroligt kort och surt. Man känner väl igen en försäljarröst.)
X - Eftersom du en gång har varit kund hos oss så ska du få en present av oss helt GRATIS!!
F - Jaha. Vad kostar det då?
X - Ingenting. Förutom frakten då....men då får du två tidningar och fyra knivar.
F - Jaha. Sen måste jag tjata i månader för att säga upp skiten?
X - Men det är ju bara att ringa och säga till. Du får ju ändå FYRA FINA KNIVAR!
F - Nej. Jag orkar verkligen inte. Och jag klara mig jäkligt bra utan dem där knivarna.

Jag kände att han blev lite sur på mig.
Men jag är verkligen en bitter människa när det gäller folk som ska tvinga på mig saker som 
jag absolut inte vill ha.


Så till något annat.

På vägen hem från träningen så läste jag igenom nästan ALLA mina gamla sms. 
Jag hade inte en aning om att jag hade sparat så många. Eller snarare INTE raderat många.
Det var allt från kärleksms till hatsms.
Oj oj vad jag skrattade.
Jag måste leva ett roligt liv.





I helgen så ska jag dricka rödtjut och ha högläsning av gamla sms.





Sara

Tur att helgen börjar imorgon.


Båban

låter som ett hot



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: