2008-05-07
 08:38:01

Jag älskar mitt meningslösa liv.

Det har varit en jobbig natt.
Tanken var att jag skulle ta igen lite förlorad sömn, så jag gick och knoppade redan vid kl: 21.10.
Dock känner jag mig lite lurad av mig själv, för jag var ännu tröttare imorse när jag vaknade efter
9 timmars sömn, istället för normalt efter 6 timmars sömn. 
Tack för den.
Jag tror dock att jag har förklaringen.
För det första så drömde jag mardrömmar om att jag var gravid, (okej, det är inte min värsta
mardröm, men en av dem) i drömmen så skulle jag göra abort - helt själv, med en SPRUTA.
Sprutan var 2 decimeter lång och skulle in i skinkan.
Jag övervägde att behålla barnet bara för att slippa ta sprutan.
 
Jag vaknar kallsvettig och inser tacksamt att jag är "ogravid"... sen somnade jag om, smått skrämd. 

Klockan 2 på natten vaknar jag igen av att det låter som om någon håller på att dö. 
Nähä, då är det grannarna som har sex. Mitt i natten!
Jobbar inte folk?? Sov!!
Eller tänk på mig iallafall.
Jag fick genast flashbacks från Bulgarien 2003, då jag och Sandra fick lyssna på 
högljudda grannar var och varannan natt. Själva låg vi där bredvid varandra
med händerna på täcket, fina flickor som vi var.
Lägg dock betoningen på - v a r.

Nu ska jag lägga natten bakom mig och överleva den här dagen istället. Jag jobbar
bara till klockan 15.30 idag så det känns jätteskönt. Då behöver jag bara filma och slipper
redigera. Lyx!
Efter jobbet ska jag ta en fika med min gamla morgonpromenad-kompis Jocke! Kuuul! Har inte träffat
honom på nått år tror jag. Han är en av alla norrlänningar som tog sitt förnuft tillfånga och flyttade
till vår vackra hufuvstad.
Till skillnad från mig och alla andra som jag har pluggat med så fick Jocke en fast anställning när han flyttade
till Stockholm. Jag är så glad för hans skull (men självklart mest avundsjuk).


Detta firar jag med världens bästa Stockholms-låt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: