2008-05-23
 09:28:25

Guds Bästa Barn

Igår gjorde jag ett jobb om Ulk Ekman, grundaren av Livets Ord.
Läskigt typ.
Jag tycker nämligen att alla som är fanatiskt religiösa och styr
andras liv genom att påstå sig veta vad Gud vill, är sjukt läskiga.
Herr Ekman sa i en predikan att "Gud vill befria er från era pengar,
pengar är till för att göras av med".
Sedan sträckte han fram en hink
som han ville att alla hjärntvättade (ursäkta) åhörade skulle lägga
sina pengar i.
Jag tycker bara att det är så tragiskt att man utnyttjar människor som vill
ha något att tro på. De tror att det är Gud som styr deras liv, medan det
i själva verket är Ulf Ekman.

Om jag skulle hänga med Ekman och hans "Livets Ord-gäng" så skulle
väl jag vara Gud bästa barn. Jag som är expert på att göra av med pengar.
Dock lägger jag dem inte på Gud (Ulf Ekman alltså). 
Kläder, inredning, middagar mm ger mig mer.

Jag har ingen aning om vart jag vill komma med det här.
Jag är väl inte vidare religös kanske. 
Den högre makten som finns i mitt liv, det är mamma.
Hon påverkar mig med än någon annan.
Och de är bara positivt.

Puss pårej gud-mamma!

 

Electrix Six - I Invented The Night



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: