2008-07-28
 07:27:35

Kära Gud

Hej Gud.

Det är jag som skriver. Frida. 
Du kanske inte minns mig? Det var ju ett tag sen jag hörde av mig.
Jag tänkte be dig om lite saker.
Skulle du kunna fixa så att den här dagen går jättefort?
Helst ska jag bara göra något soft jobb, och sen få gå hem lite tidigare.
Kan du ordna det åt mig tror du?
Jag ber ju väldigt sällan om saker, så det här kan väl ändå inte vara
för mycket begärt?

Nu när vi ändå pratar så kanske du kan se till att vädret håller sig bra
åtminstone ett par dagar till. Typ till tisdag onsdag.

Som du vet så har jag uppfört mig hela veckan och varit snäll
mot mina medmänniskor.
Det värsta jag har gjort var väl igår, när jag åt tio kilo godis som jag hade lovat
mig själv att INTE göra.
Men de små godisbitarna låg där i skålen och nynnande:
"Hum di dum di dum, du har uppfört dig så fint lilla Frida Darling" Ät upp oss!
Så jag gjorde de.

Kan du förlåta mig Gud?
Om du kan.
Låt dagen gå fort, och kasta lite solsken på mig när jag är ledig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: