2008-07-24
 21:32:45

Jag kanske borde söka hjälp

Kommande dagars väderprognos:

Fredag: 9-19.30
Lördag, söndag: 10-20
Måndag: 9-19.30
Tisdag: Ledig

För er som inte förstår så kommer det alltså regna tisdag och vara soligt alla andra dagar.
Mitt jobbschema slår aldrig fel. Det är totalt synkat till vädret.
Fantastiskt. 

Idag har jag gjort ett jobb om hur det är att vara beroende av olika saker...
Mannen vi intervjuade sa:
- Äter du fler än EN bit av chokladen, så är det ett beroende.
- Dricker du alkohol flera ggr om året, så är det ett beroende.
 han la även till...
- Har du svårt för språk, så har du dyslexi

Summan av kardemumman blir alltså att JAG är en sockerberoende
alkoholist som har läs- och skrivsvårigheter.

Intressant.

Jag kände en smula obehag när mannen tittade mig i ögonen och sa:

"Frida, (Ja, han sa mitt namn) hur mycket dricker du????"
Jag kände hur svetten började rinna ner för pannan samtidigt som
jag försökte räkna ut hur många glas jag drack ute på krogen i TISDAGS

"Jaaa du, jag går väl ut någon helg då och dåååå...."
Svarar jag till slut.

Jag är en dålig människa.



Anonym

Vad fin du har gjort bloggen! Ja vill med ändra å dona...gäller det att känna ngn elle?!


Sara

Hurru, du är inte ensam. Vi kan stötta varandra i vårat beroende! Ha möten å sånt. Vet du förensten ngt trevligt ställe på söder där jag å sis kan käka? Billigt helst. Därav söder. Känner att ngt finare än grillen på hörnan skulle passa bra


Frida

Hmm.. billigt käk känns svårt. Skulle också behöva hitta ett sånt ställe där man kan ta en vin-lunch (ja, där kom beroendet fram igen)

Annars så är ju söder perfekt för en 19-åring! de har säkert 18 årsgräns på flera ställen!



Ha det SÅÅÅÅ skönt på massagen imorgon! Jag är avundsjuk som fan!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: