2008-01-26
 17:31:35

Update från "helgen"

Nu har det väl inte varit helg.
Men eftersom jag jobbar huller om bullar så var onsdag och torsdag min helg. Då var jag ledig.
Mitt besök i Linköping hos Lina var jätteroligt. Jag fick en tur på stan, dricka gott vin, dricka en ännu
godare Irish Coffee och träffa hennes trevliga kompisar.
Linas jobb, som heter Bar och Kök var ett fantastiskt mysigt ställe. Där satt vi på kvällen och myste framför en
brasa och åt ostbricka.
Mums.

Vissa vänner kan det går flera månader, ibland även år, innan vi ses. Men när vi väl träffas igen så känns det som om det vore igår. Det är en härlig känsla!!

Dagen efter så vaknade vi måttligt bakfulla. Lina gick på spanskalektion och jag gick och solade. Nu jäklar ska jag få lite färg, likblek som jag är.
Därefter frossade vi i mat. Vi beställde varsin STOR foccacia med dricka. Även fast vi var proppmätta så bestämde vi oss för att gå till Wayne´s Coffee och beställa en tårtbit och en STOR kaffedrink med grädde.
Mycket onödigt.
Vi åt knappt upp halva kakan, och drack inte ens halva kaffedrinken.
Vi kunde ju lika gärna ha delat. Men vi ville nog vara mer sugna än vad vi egentligen var.

Efter detta så festade vi till det med en treo och en alvedon. Sen gick vi hem och färgade håret på mig innan det var dag för Lina att börja jobba, och för mig att sätta mig på tåget mot El Stokkholmo.


Våra kakor och kaffedrinken som vi inte orkade äta upp.
Tragiskt.



En Treo får man alltid ner.

Tack för en trevlig "helg" Lina!

Fredagskväll med tjejerna!

Även fast jag jobbar så måste jag ju få känna av lite ledighet. Idag började jag 15.00 på Rapport så därför
blev det en liten utgång igår med Sara och Malin, som nyss kommit tillbaka från Thailand.
Pepparkaksbrun.
Kvällen började hemma i lägenheten med Singstar och vin. Dock sjöng INTE jag eftersom jag fortfarande
kraxar som en kråka efter min förkylning. Men även om jag faktiskt hade varit helt frisk så hade
jag inte tagit en ton.
Sjunga och dansa, det är två STORA fobier som jag har.
Det ska gå åt mycket vin innan jag börjar sjunga inför andra människor.


Tralla laaaa...

Därefter så gjorde vi Stureplan osäkert.
Eller... vi gick iallafall dit.
Vi började med att besöka Sturecompagniet , så nu kan man stryka det på sin "To-do-in-life-lista"
Därefter besökte vi Fridays i 4 minuter.

Vi gick in, hängde av oss jackorna.
Satte oss.
Reste oss.
Tog på oss jackorna.
Och gick.

Så jag kan inte avgöra om Fridays är ett trevlig ställe eller inte.


Glada i vin

Det var en jättetrevlig kväll.
Lagon alkoholkonsumtion och lagom trött idag.


Sara

Haha, vilken gräddchock på den ena bilden. Men de va säkert mummsigt! Visst vart de en bra utekväll. Men nästa gång lyder vi grandpa å går bara in på de ställen som har gratis entre. Den va ju dyrare ä drinken på sturecompaniet. Hoppas du har de bra på jobbet!! Å på måndag ska vi shoppa.. eller du, de blir roligt. Kraam


Frida

Jaaaaaa kul med shopping! Jag har inte tillstånd att shoppa egentligen, men jag måste ha ett par skor... å nått fint! hihi..
Kanske titta in på Grandpa!
Kraam!



PUBLICERAT: 2008-01-26, 19:32:54 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se
Sara

Jaa, absolut! Klart du måste ha ngt snyggt nytt roligt att ha på dej! Nu sitter jag halvklar å Malin har äntligen somnat. Något försent. Har en känsla av att de kanske bara blir jag som går ut ikväll. Förövrigt är klänningen olagligt kort!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: