2008-01-09
 10:06:47

Love you Grandpa

Det var en jättetrevlig dag igår!!!
Först jobbade jag till kl 13 på (perfekt tid) sen mötte jag upp Sara vid Saluhallen där vi startade vår shoppingdag!
Vi tog en fika på mysigt café vid nybrogatan, sedan gick vi vidare på upptäcksfärd!
Det roliga med mig och Sara är att vi går på affärer där ingen av oss har råd att köpa något. Men det finns ju så SJUKT fina kläder där. Vi bestökte även något second hand ställe där de hade finfina pälsmössor, men jag hade inte råd att köpa en, och Sara äger ju redan en.
När vi var påväg hem till Sara efter shopppingrundan så skulle vi svänga in på en affär som ligger typ där hon bor. Grandpa! Oh my goood! Säger jag bara! Det fanns sjuuukt mycket fina kläder. Jag hittade något poncho-likande med luva på så jag såg ut som rödluvn (fast svartluvan då) sen hittade jag även en läcker festklänning som var "rygg-urringad" eller vad de heter. Nu måste jag bara hitta en bra BH också, eller också så får jag göra silikontuttar. Men det har jag inte råd med för tillfället. Sen så hinner jag nog inte det till helgen heller.
Affären var pretty dyr, men eftersom det var 30% så SPARADE jag faktiskt massa pengar, sen så blir jag ju snygg också. Det är ju värt mycket. Jag tänker inte skriva vad allt kostade, med risk för att mamma och pappa läser detta.

Sara hittade en sååååååå fin skorta som var så lång att man kunde ha den som klänning typ. Men med tanke på att den kostade 1500:- så skulle hon fundera lite. Men känner jag henne rätt så har hon den på sig nästa gång vi ses. hihi..
Den här affärer var den bästa jag varit i på lääänge!
Eftersom affären var cool, och sara är arbetslös så passade hon på att fråga om de söker personal. OCH DRA PÅ TRISSOR (eller vad man säger) de sökte FAKTISKT personal. Så nu har hon skickat in sitt CV till dem! Hoppas hoppas hon får jobbet! Då har jag anledning att gå dit oftare!

Sist men inte minst så avslutade vi kvällen med mumsig Thai mat på Toys Bar och Kök (Supergott lunchställe) och med att dela en flaska rött.

Dagens ord från Sara:
-Om jag bara visste hur mycket pengar som jag kommer att få i framtiden, så kunde jag ju köpa allt jag vill ha redan nu.

Dagens ord från mig
-Jag lovar att jag kommer att handla upp alla mina kontanter i min plånbik idag. (20 min senare är plånboken tom)
-Du ser! Jag håller alltid vad jag lovar.


Nu vet jag varför jag bor i Stockholm.
En otroligt lyckad dag.


Sara

Jaa, de va en perfekt dag!! Å jag ÄLSKAR den butiken. Jag vill vill vill ha de jobbet. Och skjortan med för den delen. De här måste vi göra om snart. Idag ska jag tvätta å städa, behövligt å sen lämna tillbaka din budget poncho.


Frida

Haha vad du är snäll som ska lämna tillbaka min budget poncho. Usch jag tycket sånt är så jobbigt!Heeelt onödigt köp när jag hittade en finare!
Ja du SKA få jobbet!! Du skulle verkligen passa där inne! Sen måste du ju få handla kläder till personalpris där va! hihi, vilken förmån!
Imorgon går du dit igen och säger "hej hej, minns du mig, läste du mitt cv"!
Tjata tjata tjata!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: