2008-01-17
 09:29:46

2008 - det ekonomiska året

Jag har börjat fundera lite på min framtid och min pension.
Ja, det kommer säkert bara säga poff så är jag 25 år. Sen är jag 30 helt plötsligt. Sen blir jag 40-50 och en kvart senare 63.
Ska jag fortfarande vara inneboende då hos min käre faster då? Nää. Först och främst så måste jag hitta en lägenhet. (no shit!)
Sen så ska jag börja köpa aktier, en till två aktier i månaden tänkte jag.. det blir ju (förhoppningsvis) en bättre ränta på dem än om de skulle ha suttit på banken. Aktierna som jag ska investera i är rätt dyra, så det räcker gott och väl med en till två st i månaden. Tänk om några år.. då har de kanske stigit en del.
Om 1,5 vecka ska jag på möte hos Swedbank och få lite tips inför framtiden...

hoppas på goda besked.


Ida

Heeeeeeeeej Frida! När blire Sthlm egentligen? :)



PUBLICERAT: 2008-01-17, 16:30:03 | URL: http://www.idakentners.blogg.se
Frida

Förfän du är välkommen anytime! Ska bara låna några miljoner och köpa en lägenhet först. Och det kommer ta ett par år, håll ut! ;)


Alban Guevara

Glöm inte att varje aktie är ett stöd till det kapitalistiska samhälle som suger ut tredje världen. Och till det samhälle som ger kvinnor lägre lön och som förpestar vår miljö. Fråga swedbank om det!!!


Frida

Men vad ska en fattig kvinna som jag göra då? SNYFT!!!
Jag ska starta en "Rädda-Frida" fond.
Bidragen där ska gå till
1. Bostadsrätt
2.Ragdollkissemiss
3. Vin


Ida

Haha! Men vettu, det ORDNAR sej alltid hur man bor vettja! Fast nu hoppar jag på kryckor så i helgen blir det inte ;)



PUBLICERAT: 2008-01-17, 23:25:46 | URL: http://www.idakentners.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: