2008-02-15
 11:49:53

Tredje gradens brännskador!

Aj aj aj..

Idag ser jag ut som en krafta som precis har blivit kokad en augustidag.
Det ar bara dillen som saknas sa blir jag mumsig att ata tillsammans med en nubbe.
Jag har med andra ord fatt tredje gradens brannskador i mitt ansikte. Ena ogat
ar helt svullet.
Hur blir man da sa har snygg kan man fraga sig?
Jo.
1. Lagg dig i solen nar den star som hogst under dagen.
2. Ha ingen solskyddsfakor. Bara olja.
3. Somna i solen och sov laaaange.


Vips sa ar du redo att ga pa maskerad och se ut som en krafta.
Jag kan verkligen tanka mig hur elefantmannen kande sig. Uttittad av alla och allmant ful.

Inte nog med det.
Jag har aven varldens svensson-branna.
Jag somnade med t-shit pa mig. TOTALT FORBJUDET!
Fatta hur lackra mina armar ar. T-shit-branna.
My God!
hahaha...
Idag far mitt ansikta gomma sig fran solen.

Ovriga saker som jag har kommit till insikt med under den forsta dagen pa resan:
1. Jag har glomt att packa ner underklader.
2. Jag har glomt att packa ner kamera. (Va fan, kameramobil funkar)
3. Ingen solkram, bara massa hudlotions som luktar gott.
4. Norrlanningar hatar verkligen Stockholm. "Stressa inte nu, du ar inte i Stockholm" Eh???

Annars nu sa ar jag valdigt less pa svenskar.
Aker jag pa semester fran Sverige sa vill jag ju SLIPPA svenskarna och njuta
av solen.
Svenska kvinnor och man, framfor allt man i 55 arsaldern, ar varre an barn. Tex. pa flyget ner fran
Lulea. Sa fort skylten med baltet har slacks sa borjar alla att springa runt och ska
prata med varandra och kissa sjuttioelva ganger.
Men om nagot BARN rakar lamna sin flygstol sa blir det ett javla liv:
"Satt dig ner, spring inte runt hela tiden."
Men sitt ner sjalva daaaa!!!! tanker jag.

Extra irreterad blev jag nar tanten hade problem med hjartat och flygvardinnorna sprang
fram och tillbaka for att hjalpa till, att folk inte flyttade pa sig da ens?!?!?
De star bara dar som muppar och fattar ingenting.
Las in alla pa Hall.


Hjalp.
Jag borjar bli folkilsken tror jag.


Malin

Haha! Lilla frida! de låter som vi får ta en "positivt fylld helg" när du kommer hem! Men just nu har du ju dock all rätt i världen att vara lite ilsken på allt å alla!! Och jag håller fasen med. Alla dessa svenskar på chartersemester...va fan...slappna av å tänk på att inte störa andra. Men du, bonnabränna utomlands!! haha! Snyggt jobbat! Du har ju som tur var ngra dagar på dig att ordna upp det!! Nu får ni fixa deadlines och festa med mig!



PUBLICERAT: 2008-02-15, 20:27:10 | URL: http://charmig.blogspot.com
sara

Åå! Synd att du slockande i solen!! Men å andra sidan slapp du ju bränna upp hela dej. Nu får du sola resten försiktigt så den håller här hemma. Där de för övrig är Piteå-kallt å lite snö. Så njuuut även om vissa saker som stresstjat å annat är jobbigt. Du behöver ju bara stressa till solstolen. Sen behöver du ju inte röra dej mer. Å folk på flygplan ja. Kanske är tyiskt norrländskt att springa runt å prata med alla. De tycker väl de är roligt att de känner alla eftersom de kommer fram samma ställe.. ungefär.
Jag hoppas verkligen att du vågat prova på ngt annat en irish nu. Annars..DO IT! När du kommer hem blir de som Malin säger, partajj med tokfylla, fyllesms och seriösa snack med krovgubben. Puss å kram hela dan


Malin

Haha! Ja tokfylla är inbokat! Men seriösa snack med korvgubben...näej...gubben har ju för fasen sett mina bröst! Isåfall väljer vi en ny korvgubbe! Å Frida!! En annan rolig nyhet. Den här bruden har börjat dricka latte! Jag som sa för ngra dagar sen "näe, kaffe är nog inte min grej" Men så bestämde jag mig för å försöka lära mig! hihi! Å idag tyckte ja de va rätt gott. Så kanske tar även jag mig en irish när du e tillbaka...eller inte! Hörde från sara att vi ska börja dricka ngt annat!
Åh du! De oooooOoordnar sig!



PUBLICERAT: 2008-02-15, 23:33:29 | URL: http://charmig.blogspot.com
Frida

Jaaaa Malin har borjat med Latte!!! hahaa nu ar det bara ett litet steg tills du dricker Irish ocksa!! Duktig flicka!
Jag har faktiskt druckit Gin och tonic!
Sa lite duktig ar jag ocksa!
Det ar riktigt gott faktistk!
Jag langtar massor tills jag kommer hem och far tokfesta med er brudar! Mest av allt saknar jag korvgubben saklart.
Men han saknar nog inte oss! hahaha...



PUBLICERAT: 2008-02-16, 15:43:28 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: