2008-02-18
 17:15:31

Fördommar ska man ha!

Idag har jag analyserat gasterna vid poolen.

Engelsmän
Barnfamiljer. Alla barn har rott har. De ligger kritvita under parasollet med solskyddsfaktor
150 och laser engelska karleksromaner.
Barnen ser precis likadana ut.

Tyskar
Det ar stora tjocka kvinnor och man som reser tillsammans som par. De ar i 60-70 arsaldern
och laser tysk skvallerblaska vid poolen. Kvinnan vager saker 110 kg.

Svenskar
Typiska "vi-hade-iallafall-tur-med-vadret" familjer. Ni kanske minns filmen?
Sura tonarsbarn och irreterande smabroder som bara tjatar om att bada hela tiden.
Pappan ar irreterad pa barnen och mamman fungerar som en konflikthanterare.
De ar osams precis helatiden.

Jag har annu inte placerat in mig nagonstans.

Imorgon fortsatter mina undersokningar...


Det kanns trakigt att jag har missat melodifestivalen.
Det ar ju en perfekt mojlighet att fa umgas med vanner och dricka vin tillsammans.
Synd bara att det gar ut pa att samla Sveriges samsta arstister. Det vore sa
mycket battre om de som faktiskt ar DUKTIGA fick upptrada.
Det bore laggas mer uppmarksamhet pa manniskorna som jobbar under produktionen istallet,
de ar ju duktigare an de som upptrader.
Dock verkar focusen till Johans steadycam inte funka sa bra iar. Iallafalls om man jamfor med forra aret!
hihi...
Det kanske har nagon praktikant iar...
Sara styr upp detta nasta ar!


Snart kommer jag hem.


Laila

Ha, ha....jättekul analys från poolen. Vår yngsta son passar alltid perfekt in bland engelsmännen. (Vi brukar smörja in honom med solskydd 50 eller 60) Han är så jäkla vit.....
Sedan dessa feta tyskar, herregud!!!!! Och så tyska karlar med hår på ryggen, huvaliga!



PUBLICERAT: 2008-02-19, 10:04:02 | URL: http://lailassida.blogg.se
Hanna

Hej tjejen! Kul att du oxå har blogg. Hur går det i Uppsala? Såg att ni har åkt nu. Hoppas ni har det toppen bra där nere! Kram Hanna



PUBLICERAT: 2008-02-21, 20:23:49 | URL: http://hanies.blogg.se
susanna

haha alltid lika kul o läsa din blogg, håller me om dina fördomar, de är så. Svenskar ska gärna äta svensk mat utomlands o träffa andra svenskar, i för sig så är jag me att jag gärna går på skandinaviska uteställen när jag är bortrest, man känner sig tryggast där. Puss på dig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: