2008-02-13
 11:57:03

En timme på Arlanda

Nu har dagen kommit då jag ska bege mig till Gran Canaria.
Vad har jag lärt mig av detta då?
Jo.
Planera ALDRIG något ett halvår iförväg. Resan bokades när jag fortfarande bodde i Piteå,
därför tänkte jag att det vore skönt att ta ett direktflyg från Luleå.
Nu bor jag i Stockholm.... eller Uppsala till och med (18 min till Arlanda!!!)
Detta innebär att jag FÖRST måste ta mig till Luleå. Sen ner till Gran Canaria.
Här tänker vi inte på miljön inte.

Helt allmänt just nu så känns livet lite förvirrat.
Jag har ingen struktur alls på mitt liv och oroar mig mer för småsaker istället för att
lägga tid och energi på de större "sakerna" (läs problem).
Jag är mer intresserad av att veta om det kommer att bli någon lunch i veckorna, eller
när jag, Sara och Malin ska hinna ta nått glas vin tillsammans alla tre.
Men det är väl det som kallas livet antar jag.
Och även om det är lite ostrukturerat så är det mer spännande så.
Jag längtar tillbaka till Stockholm som en tok och har tagit upp lägenhetsletandet
igen på www.bostad.stockholm.se.
En billig etta skulle funka. Då har jag råd att pendla.
Vi får se.
Även om jag fattar att det är förorten som gäller för mig som bara har stått i kö
i tre år... så går vissa förorter bort direkt... som Rinkeby, Husby osv..
Blåa linjen är läskig.
Grön ska de vara.
Röd vore lyx!

Jahaaa.. vad finns det mer att berätta innan jag går till gaten.
Igår var jag på IKEA. Jag var lite busig och lånade jobb-bilen när alla hade
slutat. Tihi.
Men hur lätt är det att hitta till IKEA i Uppsala när jag inte ens hittar till centrum. Självklart
åkte jag en mil fel och fick stanna på vägen och fråga om vägen.
Till slut kom jag fram.
Helt underbart! Det var såååå länge sen som jag gick på IKEA och handlade småsaker
till mig själv. Jag köpte en lampa, ett skönt täcke och nån annan typisk IKEA-pryl som jag inte
riktigt vet vad det är.. en tvättkort/nattduksbord eller nått. Sen tvåtusen galjar också.
På IKEA finns det 10 kassor som man kan betala i.
En av dem tar BARA kort.
Jag har bara kontanter.
Men ställer mig i den som bara tar kort.
FAN så trött jag blir då.
Varför händer detta alltid mig?

Nu ska jag gå och köpa en parfym till min andra Sara som bor i Sörmland.
Hon ska ha en Armani! Mums!

Adam skriver just på msn att han kanske ska gå på CunninLynguist i Sthlm i mars.
Ååååå jag vill ocksåååå!
Hoppas han går, då ska jag följa med!


Mot Gate 42.









Ida

Gu så härligt. ha de så skönt i solen nu!!



PUBLICERAT: 2008-02-13, 19:38:41 | URL: http://www.idapersson.se
Malin

njut av sooolen frida! Kom hem brun å fräsch!!



PUBLICERAT: 2008-02-13, 20:34:18 | URL: http://charmig.blogspot.com
sara

Heej! Jag kommer sakna dej som en tok, men det visste du väl redan om! Så tyiskt dig att åka såå fel. Haha, som när du skulle till Örebro. Jaja, tänk nu är de kanske sista gången du sitter på Kallax i flera timmar å är rastlös. Eller iaf påvägen hem. Då tycker jag du ska fira med ett glas rött! (om man nu får säga så) Hoppas de blir en trevlig resa så att du kan säga "Vi hade ju iallafall tur med vädret" när du kommer hem å visa upp din snygga bränna. Njuuut! Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: