2008-12-02
 23:36:45

Våga vägra vovve, villa volo!

Familjeliv.
Man, 2 barn, villa, kombi.
Kanske en hund.
En gräsmatta som ska klippas varje söndag. Storhandla på Lidl 
varannan lördag och bo i en liten by med 20 000 invånare.


The Swedish Dream.

Ja. Eller så inte.

Familjelivet är verkligen inget som lockar mig. 
Det sista jag vill ha är det som jag precis nämnde. Jag vill inte ha det som alla
förväntar sig att man "ska ha".

Jag vill dock påpeka att jag inte ser ner på de människor som faktiskt vill ha det.
Tvärt om.
Jag kan göra en enkel jämförelse med hur jag skulle se ut om jag färgade håret
blont. Jag skulle se förjävligt ful ut och och skulle vantrivas.
- Men för det så ser jag ju inte ner på de människor som är blonda. 
Långsökt? 
Jaja. Skit i det då!


Hur som helst.
Mitt liv ska först och främst prioriteras av jobb, jobb, jobb och jobb.
Mig, mig, mig och mig.
Egoistiskt?
Hell no! Jag är ju trots allt huvudpersonen i mitt eget liv.

Jag älskar mitt jobb och jag älskar mitt liv.

Mitt perfekta liv består av en fin lägenhet i stan. Där bor jag själv.
Jag har en kille som är i samma bransch som jag. 
Jag har mycket jobb. Jag spenderar mycket tid på fina restauranger med mina kära vänner.
Jag kanske har en ragdoll. Men det är inte nödvändigt.
När jag är 30-35 så kanske jag kan tänka mig att skaffa barn.
Ett duger bra!
Ett som man kan skämma bort ordentligt, så hon (för det ska vara en tjej) blir en riktig snorunge!
Mitt barn ska få bli ett stadsbarn.

TÄNK vilket underbart liv det skulle vara.
Tror ni inte?



sandra

Blir lite svårt om ditt liv bara ska handla om dig, dig och dig och jobb jobb och jobb om du vill ha barn kanske?



PUBLICERAT: 2008-12-03, 14:44:31 | URL: http://absolutsandras.blogg.se/
Frida

Det är som på flyget.

"Prioritera dig själv först innan du sättar andra i säkerhet".

Mår man inte själv bra och är tillfredställd med livet så kan man nog inte få andra i sin omgivning att må bra.


Sara

Haha, vem vill du provocera med detta inlägg? Men jag håller med. Klart man själv ska ha de bra innan man tar på sig ansvar att se till att andra har det. 30 kommer dock med stormsteg. Jag å Malin har ett bet. Den som för blir på smällen bjuder på en gratiskväll. Jag tror jag kommer vinna en krogrunda.


Frida

Klart jag vill provocera! Du känner väl mig! haha!

Men jag är ju inte helt fel ute!



Jag kommer vinna två krogrundor!


Sara

Vem har du slagit vad med?


Frida

Jag bjöd in mig själv i er vadslagning sörru!


Sara

Nämen, trevligt. Upp till bevis.


Frida

Malin blir ju först! Det är ju en sak som är säker!

HÖR DU DET MALIN?!


Lisa

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök :) Tack!



PUBLICERAT: 2008-12-03, 22:01:59 | URL: http://picturesofme.blogg.se/
nicolas

WORD



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: