2008-08-21
 23:01:00

V A R F Ö R ?

Jag har precis fått reda på att en kollega till mig har avlidit i en bilolycka.
Han var min handledare på SVT i Luleå.
En otroligt fin, varm och glad människa som kunde allt man behövde veta om foto.
Han hade precis gått i pension.
Idag avled han av att en bil kom över i fel körfält.

Orättvist.
Det är det enda jag känner just nu.
I två månader hann han njuta av livet som pensionär. 

Leffe!
Jag ska bära med mig ALLT som Du har lärt mig på Nordnytt. Jag önskar att jag
en dag blir lika duktigt som Du!
Jag är väldigt tacksam för att jag fick lära känna en så spännande människa som Du.
Hemlighetsfull, genomsnäll, generös, arbetsvillig och kompetent.

Sov Gott Leif!
Vi kommer att sakna Dig!


Maria H

Vad fint du har skrivit om Leif..det känns helt fruktansvärt att ett liv kan ta slut så plötsligt :/


Frida

Ja det är hemskt att ett liv kan släckas så fort. Jag funderade på det hela kvällen igår. Han var verkligen en fin människa.

Jag kollade på Nordnytts sändning igår då ni berättade om Leifs bortgång. Det var starkt av Janne att göra det i studion tycker jag! Jag skulle aldrig klara av det! :(


Lasse D

Pratade med Leif i onsdags och vi kom överens om att ses på torsdag. Hade fixat en avid som vi skulle installera eftersom han var sugen på att komma igång och göra nåt igen. Han hade precis kommmit från en hälsoundersökning och var strålande glad. Och går det så här...



//Lasse


Maria H

Nej det skulle inte jag heller klara av, tur att Janne är rutinerad. Jag klarade knappt av stämningen på redaktionen i går....fy så hemskt!


Frida

Idag kom jag att tänka på när jag, Maria S och Leif var i Jokkmokk och gjorde ett inslag om en militärövning, då JAS-planet störtade. Då gjorde vi upp en plan om att vi skulle ta med oss hörlurarna som man fick låna hem.

Jag lyckades inte, men de gjorde Leif.

Några dagar efter, när jag sitter i ett block och redigerar, så kommer Leif in med en påse och säger "jag har en present till dig". Då är det hörlurarna som jag får. Han tyckte att jag skulle ha dem som minne. Det var ju trots allt en speciell dag, då JAS-Gripen störtade.



Sånna här små tillfällen som inte så kändes speciella i onsdags, kändes helt plötsligt väldigt speciella i torsdags.

Konsigt.



Ett par gröna militärhörlurar blev helt plötsligt värdefulla!


Maria H

Vad gulligt gjort av Leif :) Han var väldigt omtänksam av sig. Jag minns speciellt när Leif kommenterade att jag var gravid då sa han "Det glädjer mig att se att fina människor för livet vidare" och så la han handen på min lilla kula till mage. På det sättet har ingen annan sagt, ytterligare ett bevis på vilken fin människa Leif var. till någon helt annat, kolla sista sändningen i fredags...Janne Sundéns sista sändning....känns lite konstigt att inte jobba med alla "oldies" längre....det kommer kännas tom utan Leif, Ingvar, Janne, Berit, Pelle mfl.



Hör av dig om du ska upp till norrland snart igen :)


Frida

Vad fint av Leif att säga så till dig! Även fast det är så sorgligt att tänka på honom, så ler man när man minns de roliga studenterna.



Vilket bra avslut av Janne på hans sista dag!

Men precis som du säger, det är verkligen tråkigt när flera kollegor slutar på en gång. Man blir ju som en liten familj.

Nästa gång jag kommer till Luleå så ska jag komma in och hälsa på er =) Jag säger till innan så du får hålla dig på redaktionen då.


Jimmy

Vi hade en minnesstund för Leif i dag på jobbet, Bernt Wiklund var där och berättade om Leifs strövtåg i Ryssland. Vet ej om du har träffat honom under den tid du var i Luleå, men dom jobbade ihop med flera filprojekt som vann flera priser. Leif var verkligen en fantastisk människa på alla sätt.

Saknar honom....


Laila

Jättefint skrivet om Leif, Frida!

Han är sörjd och saknad även här på Piteå-tidningen.



Hoppas att allt är bra med dig, vad kul med beröm från Rapport-chefen!!!

Ha det gott!



PUBLICERAT: 2008-08-28, 09:16:55 | URL: http://lailassida.blogg.se/
Frida

Tack så mycket!

Det känns konstigt att han inte finns mer. Jag tycker synd om redaktionen också som måste jobba på som vanligt efter olyckan.

Dem är bra!!



Hoppas du å Jimmy mår bra!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: