2008-08-15
 21:47:43

Naturligtvis

..... så hamnar jag bredvid en alkis på tunnelbanan hem.

"Ska´ru ha en muffins?" frågar han när han sätter sig bredvid mig.
"Nej, tack det är bra" svarar jag.
"Men man måste ju ha nääääring!!" säger mannen som är totalt harmlös.
"Men ät en du istället."
"Jag ska ta en till fikat sen"

Jag fortsätter att läsa min bok.

"Är ´re en deckare? Med massa mord, pang pang och slagsmål. USCH för slagsmål."
"Nej."
"Är ´re massa kärlek? Ja du gillar säker kääääääärlek"

Vid det här laget så ger jag upp hoppet om att kunna läsa boken. Jag har nämligen försökt
att läsa samma mening fyra-fem gånger utan att komma någonstans.

"Fy faaan, du är en fin tjej. Jag ska kamma mig så du blir kär i mig." Han tar fram en kam.
"Det tycker jag väl inte att du behöver göra.." säger jag.
"FAN vad loppor jag har" skrattar han.

Av någon underlig anledning så börjar det klia på hela jääävla kroppen!!!!!!!

"Nej nu ska jag ta mig en jävel" säger alkisen och tar fram en sjuttis och klunkar.
 - jag menar det, han KLUNKAR sprit. Ren sprit.
"Det är som att borsta tänderna" fortsätter han.
"Ja, det dödar bakterierna" fyller jag i, precis som om jag är någon spritexpert.
"Ja jääävlar ja du är en fin tjej. Du vet ju hur det fungerar här i livet."

27 minuter senare går jag av vid Råcksta. En alkis-kompis rikare.
Innan dessa 27 minuter gått, som förövrigt känns som 127 minuter, så har alkisen
hunnit tjata fem gånger om att jag måste ta med en muffins hem.

Matt. 
Det är så jag känner mig just nu.




Yohanna

Hur ofta tror du män råkar ut för det där? Nej de ska på oss tjejer jämt... Välkommen till min dagliga värld av knepiga människor som tjatar, gnetar, ska bjuda på saker med sina äckliga händer, osv... haha... Ska vi byta yrke?


Ralle

Tog du emot muffinsen?


Frida

Naturligtvis.... inte!

Det kunde ju vara knark i den.


sussu

hahahahahahahaha kan se dig framför mig hur jobbigt du tyckte de va haha. Stackare!!=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: