2008-04-11
 07:58:33

Det här med TV-avgift

Radiotjänst Kiruna ringde här om kvällen.
Samma gamla visa: "Du finns inte med som betalande här, och jag antar
att du faktiskt har en tv?"

Okej, jag har ljugit hundratals gånger för radiotjänst Kiruna. Men i dagsläget så äger
jag faktiskt ingen tv. Det finns en i lägenheten som jag är inneboende i. Men den
äger inte jag (Visserligen så måste man egentligen betala ändå).
Jag förklarade snällt för den unga kvinnan att det enda JAG ägde var en tältsäng.
Hon blev skitsur. 
Men det är ju sanningen. 
En tältsäng, en lampa och en jävla massa kläder.
Jag tänker då inte betala tv-avgift förrän jag bor i min lägenhet och faktiskt äger en
tv.
Men är de värt de då? 
Ca: 2000 kr om året, och då får man SVT1+2 och TV4.
Vill man ha ytterligare kanaler så får man betala ca 250 kr i månaden.
Det blir 5000 kr om året!
SHIT var dyrt!
Sen ska man köpa TV också!

Det är ju bättre att jag har en fin dator (som min Macbook Pro) och ser allt på
internet istället. Det gör jag redan nu på SVT Play bland annat.

Nä, jag bojkottar TV-avgiften.
Sen att det är den som betalar min lön. Det är en annan historia.


Yohanna

Rejält pimpad blogg, det får man säga. Mestadels för put-fotot mot Volvon där uppe i hörnet men... :) Kul med förändring!


Jocka

Yohanna... Frida kallar det för rock!!! Hon är en Rockbabe!!!



PUBLICERAT: 2008-04-11, 14:25:08 | URL: http://got2music.blogg.se
Frida

Thats right! ROCKIGT ska de va!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: