2007-11-18
 11:47:05

Stureplan vs Sköldinge

Det blev verkligen en lång fredag för mig. Först en arbetsdag på 13 timmar och sen utgång till runt 03.00 på natten. Jag hade egentligen tänkt att gå hem lite tidigare med tanke på att jag skulle med tåget 08.30 på lördagen, men har man kul så är det väldigt svårt att slita sig. Vi (Jag och jobbarkompisarna) besökte The Dubliner på stureplan som var ett helt okej ställe. Lite 80'talsmusik och lite live musik! Me like!
När jag skulle gå fram och beställa en Irisch Coffee (självklart!!) så stod jag snällt och väntade på att det skulle bli min tur, medan alla andra trängde sig fram! Det är lite typiskt mig att inte kunna tränga sig. Då kom min jobbarkompis Håkan fram till mig sa:

Håkan: Frida, du måste tränga dig lite så att du kommer fram.
Frida: jaa, det går inte så bra för mitt lag, jag ska försöka.
Krogbesökare bredvid mig: Alltså din kille verkar vara väldigt svartsjuk!
Frida: öhhh, va?
Krogbesökare: Ja det är nog bäst att du drar dig ut det där förhållandet snarast, för din skull.
På något sätt så trodde den här krogbesökaren att Håkan var min svarsjuka kille! Ha ha... sjuuukt! Jag fick stämpeln som Offret och Håkan fick stämpeln som Den Elake Pojkvännen.
Jag tyckte att detta var jätteroligt och skrattade halva kvällen åt det. Men Håkan tykte inte att det var lite roligt eftersom han inte vill riskera att åka på stryk av krogbesökaren. Hur som helst... det slutade med att vi sa att Håkan var min pappa. Han är ju ändra 16 år äldre :)

Efter ungefär 4 timmars sömn så gick tåget mot Katrineholm och jag mötte upp mamma vid Sultans och tog en frukost. Det var mysigt värre. När vi skulle beställa så tog jag min plånbok och lämnade väskan vid bordet. "Men Frida!! Någon kan sno väskan om du lämnar den där" säger mamma. Vad hon då inte hade sett var att halva Katrineholms polissation satt bordet bredvid och fikade... så det hade förvånat mig om min väska (med endast skitiga underkläder i) blev stulen!
Lördagskvällen bestod av underbart god mamma-mat, vitt vin, Macken, och myspys med mor & far, Henke & Sara!

En trött, hårt arbetande Frida påväg till Jobbet
254202-17


Ajabaja, inte gå in!
254202-18



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: