2007-11-08
 21:11:18

Rudolf med röda mulen

Det finns många saker som redaktör X stör sig på vid morgonmötet. Det är när mobiltelefoner ringer. Än så länge har inte min ringt, men idag när jag satt i bilen påväg ut på jobb så hittade jag inte min mobil. Jag bad Jimmy ringa på den så jag kanske kunde höra den i väskan... men ingen signal hördes. Min telefon låg kvar i soffan där det just då pågick ett morgonmöte. Aj aj aj... det var väldigt pinsamt när dem svarade i den. Så det var bara att åka tillbaka och gå in på mötet och ursäkta sig när jag hämtade den. uuuuuuh! Tur att jag snart ska lämna Nordnytt! he he...

Idag åkte vi iallafall till Happis (Haparanda som det heter på svenska) för att vi skulle filma renar. Hurraaa tänkte jag... tills jag fick reda på att det var döda renar vi skulle filma. In i slakteriet bara och filma på. Hujeda mig vad det luktade illa. Jag är inte den som är rädd för lite blod.. men det var riktigt äckligt faktiskt. Det luktade LIK! Typ...
Jag tror att han som ägde slakteriet blev lite sur på mig och Jimmy som stod och poseade framför de döda renarna när vi egentligen skulle vara seriösa och filma :) Men vaddåååå... man vill ju ha minnen från sina jobb!

Efter jobbet sladdade vi iväg till IKEA och åt lunch... det är exotiskt att gå på IKEA i norrland. Nästan lika exotiskt som att åka utomlands när man bor i sörmland. Efter det begav vi oss till Alko, det finska systembolaget med lite roligare sortiment (och billigare sprit & likör). Det är en oskriven lag på Nordnytt att man åker till Alko när man gör jobb i Haparanda. En bra lag enligt mig.

254202-9


Jag framför några döende renar

254202-10


Kamerakvinna

254202-9


Blodigt jobb!

254202-8


Johan och Jimmy trivs i slaktbranchen!

Sist men inte minst så vill jag grattulera pappa och mamma som tagit det stora steget in i 2000-talet
och skaffat sig BREDBAND! (Jag visste inte ens att modem existerade fortfarande)
GRATTIS!!!! Jag är otroligt stolt över er!!


Ida

Hihi. Va söt du va i slaktardräkten:P Så frida har börjat blogga, nice nice! Har hört att du ska till sthlm å jobba snart, grattis fan!:) Hur ska det gå med gubben dårå? Ha de gött! kram



PUBLICERAT: 2007-11-09, 15:06:11 | URL: http://www.idapersson.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: