2007-11-30
 15:51:36

Intressant möte på Åhléns och mysig bar!

Igår var en riktigt rolig dag/kväll. För det första så är jag väldigt nöjd med mitt fredagsreportage och det blev klart en halv dag tidigare än planerat.
Bjurshagen (från IT-gymnasiet)) mailade mig om en bar han brukar hänga på med sina kompisar och undrade om jag ville hänga på. Ja, why not liksom. Vi bestämde att vi skulle ses 21.15 efter hans träning och jag slutade jobba 16.30. KUL att häng på stan....NOT...
Men jag tog en runda på stan, passar på att BYTA mina jeans till en storlek större (sorgligt men sant) och tänkte sedan passa på att köpa en foundation på Åhlens......

Jag går in på Åhlens:
Jag
: Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en foundation.
Kassapersonal: Då ska XX hjälpa dig. (Jag möts av en expedit som ser OTROLIGT uttråkad ut)
Jag: (artigt) Kan du hjälpa mig att välja en bra foundation?
Expedit: (Suckar djuuuupt)Vart ska du ha den?
Jag: (Funderar...) eehh... ja... i ansiktet.
Expedit: (Suckar ännu mer) Jaa de fattar jag väl, men Vaaaaaart??
Jag: (Lite ursäktande) Runt ögonen mest... tänkte jag...
Expedit: (Irreterande) Ja, men då heter det FAKTISKT concealer!!!!!
Jag: Jaha, men kan du hjälpa mig att ta fram en bra concealer då?
Expetiden: (Säger ointressant) Ta den här, de är ett bra märke.
Jag: Men är det rätt färg för min hud?
Expediten: (Den största sucken av alla) TON heter det FAKTISKT!!

Ja det var mitt "trevliga" besök på Åhlens city! Jag kan inte förstå att vissa bitches kan få jobb. Arbetar man inom serviceyrket så ska man fan passa för det. Otrolig dålig service och kundbemötande!

Klockan blev 21 och vi gick till Inferno som baren hette. SUPERMYSIG ställe! Jag kände ingen och Robert kände ALLA. De var visst någon kompis som ägde baren, och en annan vän som jobbade som värdinna. Fan vilket jobb, springa runt och vara trevlig mot gästerna och samtidigt dricka drinkar i måttlig mängd. Åhhh... drömjobbet!  De var verkligen hur trevligt som helst och gott vin! Huset bjöd på första glasen! Lyx! Jajemen det blir garanterat fler turer dit, jag funderar på nästa torsdag redan! (Bara amatörer går ju ut på helger)

Nu har jag precis mumsat i mig fredagsfikat här på jobbet... en mumsig lussebullsvariant! Uuunderbart gott! Det är inte så underligt att jag var tvungen att byta till en storlek större i jeans....

Nu är det helg gott folk!
Må så gott!!!


sussu

va faaan vilken dryg expidit. Ska vi gå dit o fråga henne va fan hon håller på med. HOn kanske inte borde jobba i affär. Blir så less på såna människor. Hon måste va trött på sitt liv eller nåt om hon beter sig så. Puss på dig sötnos


Frida

Jaaaaa eller hur!!! Hon borde byta jobb och jobba med något som inte har
med andra människor att göra!!! uuusch!
Kul att se dig å Larsa idag!! =)
Puss på dig!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: