2007-11-13
 00:03:50

Första dagen på jobbet

Tänkt att det tar längre tid att färdas mellan Gärdet och Danderyd på kvällen än vad det tar att färdas mellan Piteå och Luleå som är 6 mil. Men och andra sidan så slutade jag sent idag och trafiken går inte lika ofta efter elva på kvällen.
Hur som helst. Min första dag på jobbet börjar med att jag får mitt paserkort och en rundvisning på SVT för hundrade gången. Idag fick jag även en mjukstart tillsammans med en redigerare/support som jobbat i 150 år på företaget.
Det kan ju vara bra!! Även om det blir knas när han vill lära ut SITT arbetssätt... och jag vill fortsätta jobba på MITT! :-)Men det är bara att lyssna och lära och sen göra på sitt egna lilla vis.

I stort sätt så skiljer sig inte arbetet i Stockholm så mycket från arbetet i Luleå, förutom några tekniska detaljer... vilken tur att jag är teknisk (eller???)
Det gick ändå bra även fast jag var lite otränad och nervös, det blev två klippta inslag idag! Hittills har två personer på redaktionen kännt igen mig sen förr, hehe, det känns riktigt roligt! Egentligen är det väl tre om man skulle räkna med Håkan. Fast han är ju min bästis sen tidigare på SVT så han borde ju känna igen mig.

På onsdag, torsdag och fredag ska jag KLIPPA TARMEN.... jajemen ni hörde rätt! Tarmen ska klippas! Vi kanske till och med "puffar för tarmen" på torsdag! haha... Tarmen är ett reportage på 8 minuter! Varför kan det inte bara heta "reportage"? Det blir så konstigt när man ska diskutera den.... "Tarmen är väldigt bra idag" hmmmm.....

Nu ska jag sova och imorgon bär det av till Katrineholm town för att hälsa på mor och far för då är jag ledig. Myspys!

Min arbetsplats!
254202-15


Sara

Så skööönt att det gick bra första dagen!! Nu är nyheterna mitt nya favoritprogram! Kram på dej å hälsa din mammi å papp



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: