2007-12-04
 21:08:08

Livet bygger på pengar

Idag har det varit en vanlig dag. Inte tråkig, inte överdrivet rolig men heller ingen otur (peppar peppar).
Imorse så köpte jag mig ett nytt SL kort (onödigt dyrt!!!) och det här kortet kommer jag att hålla hårt i. 
Idag träffade jag Anna (en kompis som jag lärde känna på ett ridläger 1999) det var verkligen kul!! Vi kom fram till att senast vi såg var förra året. Shit.. tiden går verkligen fort. Nu när jag väl har flyttat till Stockholm så passar Anna på att flytta till Göteborg. Typiskt! Men men! Jag får hälsa på där, och jag kan tänkte mig att Anna kommer att åka till Stockholm ganska ofta då familjen bor där.

Vi tog en fika och kolla runt lite på affärer... jag hittade en jättegod hudkräm på The Body Shop (I love Body Shop you know) dock köpte jag den inte eftersom jag anser att jag måste spara lite pengar. Klokt, jag vet. Men jag kommer säkert köpa den sen!
Annars så trivs jag superbra i min nya jacka som jag köpte med mamma i lördags. Den är ganska tunn, men perfekt att ha när man går på stan och går ut och in genom affärer. Och så är den snygg också :)

Så var de det här med lägenhet.... åh vad jag vill ha ett eget boende. Jag hittade en superfin liten etta vid Globen på hemnet för "bara" 700 000 kr. (Men jag kan mäklarnas knep.. de är bara för att locka spekulanter och sen blir de budgivning) Hade jag haft en säker inkomst så hade det varit något att fundera på... men de har jag inte.
Näää... här med har jag bestämt mig för att börja spara pengar till en kontantinsats, och sen om en miljard år, köpa mig en liten etta vid Globen. Men som sagt... tiden går fort, och snart har det gått en miljard år.

Nu ska jag titta på klockan en timme, och sen gå hem..... om mitt SL kort finns kvar vill säga.....



Min nya fina jacka



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: