2007-12-08
 10:16:37

Låt denna tag ta slut...

Det var en smula kaos igår...
jag går upp 04.00 för att hinna med bussen 04.50 till första dagen på hotellet. Jag står och väntar på bussen då jag plötsligt ser bussen låååångt bort... och den åker förbi, utan att svänga in där JAG bor... FAN! Jag har missuppfattat vart bussen ska stanna och INTE stanna...
Jag ringer då taxi. Men ingen taxi finns att få till Danderyd. Jag ringer 118118 och de kopplar mig till ett taxibolag i närheten. En riktig surbitch var de som svarade. Hon hörde att jag var stressad så jag LOVAR att hon låtsades missförstå mig bara för att vara otrevlig. Hur svårt kan det var att köra till en vanlig adressjävel liksom??? 

Taxin kommer i 15 km/h efter 10 minuter. Då är jag beredd att slå ihjäl vem som helst bara för att jag är så förbannad. Jag hoppas in i Taxin och säger "Mörby centrum, FORT!" 
"Vart ligger det....??" Säger taxichauffören. MY GOD!!! Han har taxi licens och vet inte var CENTRUM ligger??? Vart tunnebanan går ifrån?!?! Han kör FEL!! In på en återvändsgränd... här är jag redo att explodera!! Då slutar det med att JAG får guida taxichauffören till centrum! Fy fan!
Jag kastade pengarna på honom och sprang.....
men tåget var missat....
Första dagen på jobbet kommer jag 20 minuter försent! BINGO!

Frukostvärdinna-jobbet var jättetrevligt! All personal bemötte mig SÅ BRA och jag kände verkligen mig välkommen! Åh vad jag kommer att trivas där! Superbra arbetstider och väldigt flexibelt.
"Ring när du vill jobba" typ...
Det här jobbet var en fullträff!!

Nästa jobb 16.00-21.00 på teaterbaren.
Ja det låter då bättre än vad det var. Nej nej nej låt mig slippa Pleaaaaaase!
För det första så var det ingen som "tog hand" om mig. Jag blev vara inkastad i cafét (med miljader kunder) och skulle börja jobba. Men hur funkar kassan?vad finns de för luncher som de vill ha? När var hur varför???
Näää ingen förklarade. Jag skulle lära mig när jag stod där. 
Jag var verkligen "en ny i mängden".... i skiter i dig bara du jobbar. 
Sen så skickade de ner mig till ett annat ställe där jag skulle stå i garderoben, men ingen hade visat mig hur rutinerna funkade där nere....
USCH!
TYVÄRR så måste jag dit idag igen. Lovade att komma idag. Jävla pass då... 11.30-21.30. Den här dagen kommer aldrig ta slut......
 Efter det så tänker jag inte jobba mer.  På söndag säger jag tack och good bye!

Två jobb räcker för mig. Och dem trivs jag ju med!
Nu ska jag borsta tänderna, fortsätta ha ont i huvudet och gå till bussen.

ha en bra dag och tänk på mig när jag jobbar på detta ställe! SUCK!


sussu

Ojoj du har fullt upp ser jag. Hoppas dom v trevligare mot dig denna dag. Vilka muppar som inte hjälper en första dagen hur ska du kunna veta hur o vad man ska göra första dagen. neeej minus poäng för dom. Sånt är dumt. Kul att du trivs på dina andra jobb. Nu sitter jag o är bakis va på julfest med jobbet igår. Puss på dig


Laila

Usch och fy, vilket tragiskt jobb!!!!! Rätt av dig som drar....



PUBLICERAT: 2007-12-09, 18:23:28 | URL: http://lailassida,blogg,se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: