2007-12-15
 00:15:38

Kaos blandat med glädjetårar!

Vilken fredag!!
Ska jag börja med det som är BRA eller med det som är mindre bra? Man brukar ju säga att man ska ta det dåliga först så att det bara är det roliga kvar... men i det här fallet så känns det som är bra viktigare.

Denna fredagsmorgon hasar jag mig fram till jobbet. Jag hälsar på vakten vid entrén som vanligt, han börjar känna igen mig nu. Jag suckar djupt och börjar gå med tunga steg längst den säkert 200 meter långa korridoren. Dessa tunga steg är inte konsekvenser efter att jag skulle ha tröttnat på jobbet. Tvärtom, eftersom det bara är TRE dagar kvar av mitt vikariat. 
Mitt underbara vikariat på Sveriges Television i Stockholm. Snyft.

Jag jobbar på med fredagsrepet, gör tre andra jobb och dagen rullar på som den brukar... tills en ängel kommer ner från himlen.... eller nej... så var det väl inte. Men en av "bokarna" kliver in i mitt redigeringsblock. Han presenterar sig och säger sedan att han har "lite vakansdagar" som han undrar om jag vill ha. Närmare bestämt Januari, februari, mars.....
Är detta sanning?? Ska jag får förlängt vikariat??? Jaa det är sant! 
Kära vänner jag ska fortsätta att jobba på SVT även efter nyår!! Thank GOD! 
Jag är otroligt lycklig!

Nu MÅSTE jag sova snart, så det mindre bra får gå fort...
Det dåliga i snabba drag:

1. Kontrollrummet hänger sig under sändning och mitt första inslag på 2 minuter visas i 10 sekunder.

2. Mitt fredagsrep ska köras BÅDE från kontrollrummet OCH mitt redigeringblock OM det hänger sig som det första inslaget.... när jag kör igång min dator samtidigt som kontrollrummet kör igång inslaget så HÄNGER SIG min dator... kontrollrummet skriker på mig att jag måste dra igång inslaget. Men hur gör man det när datorn och Aviden hänger sig? 

 3. När jag slutar jobbet är jag så stressad för att jag MÅSTE hinna med bussen eftersom det är den sista, så jag stressar mig på FEL buss. 

4. När jag väl kommer till tunnelbanan så är jag så trött så att jag kliver på FEL tunnelbana. Vid det här läget så vill jag bara lägga mig ner på golvet och skrika och gråta.

Det slutar som vanligt med att jag tar en taxi hem. 


GLÖM NU INTE att kolla på veckans fredagsreportage!

Downshifting - Ett lugn i tiden?
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1002398 (Sorry kan inte fixa länk än, ni får kopiera längen själva :P)



Ida

Grattis frida! Va kul att du får fortsätta:)
Snart snart är det jul oxå, wiiee!!



PUBLICERAT: 2007-12-15, 12:13:09 | URL: http://www.idapersson.se
Maria H

Grattis Frida!! Skönt med längt vikariat...men trist att du inte kommer hit å jobbar....blir det att jobba som foto/red eller blir det bara red? God Jul!


Frida

tack tack... det är superskönt med ett lång vik! Fan mars det är ju hundra år tills dess! Hihi.. Jag kommer fortsätta att redigera, men nu kommer jag att hoppa runt mellan Rapport och Aktuellt också. Det känns jätteroligt!!
Vilken bra julklapp! =)
God jul!



PUBLICERAT: 2007-12-17, 12:54:09 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se
Sara

De är suuuperbra=) Jag är så glad för din skull!! Really good.Kraam



PUBLICERAT: 2007-12-17, 14:42:46 | URL: http://nolita.blogg.se
sussu

nu hitta jag hit igen
pus puss hade skrivit fel adress haha men nu hitta jag diiig grattis till fortsättnigne


Frida

Haha vad gullig du är! Välkommen tillbaka då :)


Tina

Grattis till det förlängda jobbet!! Va kuuul=) GOD JUL!



PUBLICERAT: 2007-12-19, 17:26:56 | URL: http://iamtiny.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: