2007-12-24
 00:46:16

God Jul!

En God Jul till Er alla från Mig!

Jag har precis avslutat denna dan-före-doppar-dan med pokerspel, vin, baileys och irish coffee. En härlig blandning. Vi (maffiafamiljen) har spelat poker i 5 1/5 timme! kul! Jag vann som vanligt INTE men jag kom tvåa TVÅ gånger! Det var bra! Med tanke på att jag lånade pengar till insatsen båda gångerna så vann jag tillbaka de lånade pengarna, så jag kunde betala tillbaka. Dvs. jag vann inget!
Men jämfört med alla andra poker-tillfällen så spelade jag jääävligt bra.. de tror jag iallafall eftersom min storebror sa de. Då MÅSTE de ju vara så. Jag kanske ska öppna ett pokerkonto... fast bara med "funmoney" då såklart... eller vad de heter...

Idag skulle JAG klä julgranen...... jag älskar julen... men att klä granen, det är ta mig fan de tråkigaste som finns. Sen när jag klär granen så tänker jag på att den ska NER igen efter nyår... då blir de ju jobbigt.
Så det slutade med att jag tog fram mini-granen som jag hade när jag var liten, den som är 35 cm hög.
Vips! På 2 minuter så var granen klädd! Och OJOJOJ, nu ser det ut som om man har jättemycket julklappar, bara för att granen är så liten. Spännande!

Jahaaa.. vem har föresten tid att läsa blogg när det är jul?

hur som helst....

När alla hade gått hem och det var bara mamma och jag kvar, så tittade mamma ut genom fönstret och sa:
"Men gud, jag tror att det är någon här ute nu Frida"
Jag blev skiträdd och försökte kolla ut genom fönstret, men såg inget.
"Var är det?? Vem är det?? vad ser du??" Jag blev verkligen skiträdd. Det är ju mitt och natten och någon springer runt på vår tomt???
Då säger min käre mor.
"Det var Tomten som var och kollade om du var snäll"
JAHA!!! Tack för att du skrämde skiten ur mig!
Tror ni att jag kände mig dum eller?

Nu ska jag dricka lite vatten, borsta tänderna, och sen sova... imorgonbitti (eller NU) är det julafton och då ska jag ta en julpromenad med Petra. Det blir mysigt...

Sov gott kära vänner och en
RIKTIGT GOD JUL!


Jimmy och Laila

God Jul på dig Frida!!! Hoppas du har det bra nere hos mamsen...



PUBLICERAT: 2007-12-24, 01:15:49 | URL: http://filmarens.blogg.se
alblalnien

God jul, och hoppas tomten kom med en filmkamera i paketet, för du måste öva nu, för 2008 är det du som fotar för rapport, glöm inte det!


Frida

Jag är inte det minsta orolig Alblain! Jag tar min lilla mini-dv när jag åker ut och fotar. Den väger 350 gram och det räcker gott och väl.
Storleken har ingen betydelse, eller?



PUBLICERAT: 2007-12-25, 14:20:58 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se
Yohanna

Haha... mamma Biggan driver skiten ut Frajda. Roligt värre :) Härlig jul med blandade aktiviteter och känslor. KUL att läsa!! :) Då har man koll på vad du gör å inte gör.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: