2011-03-26
 18:54:55

Jönköping-Bromma


Flygresan från Jönköping till Bromma var nog en av alla händelser i mitt lilla liv som kommer vara extra värt att minnas.

Piloten såg ut att vara redo att flyga ett JAS 39 Gripen. Men istället hoppar vi in i ett plutteflygplan. Jag, politen och två tanter. Där satt vi. Alla tre passagerare. Redo att åka mot Stockholm.
Något säger mig att den här lilla flygresan på 45 minuter kostade bolaget mer än vad dom drog in i form av flygbiljetter.

Piloten säger: kan vi lägga din handväska här, vi behöver fördela tyngden lite i planet.
Som flygrädd vill man ju inte veta att en väska på 2 kilo kan betyda så mycket för jämnvikten.
- Var god andas åt höger om du sitter på vänster sida i gången.

- Jahopp, då kör vi då.
Sa piloten. Startade flyget och körde mot Bromma. Han stängde inte ens dörren in till cockpit. Han tyckte det var mer social att ha den öppen.
Flygresan kändes lika okomplicerad som att ta bilen till Flen. Jahopp, då kör vi då!

Det är några saker som blir så påtagliga när jag flyger:
1. Jorden är en planet.
2. Det ÄR värt att åka med SJ ibland.
3. Dödsångest övergår snabbt till lyckorus efter att vi har landat säkert.


Imorgon kommer min rebell hem från Libyen. Åhhåå så jag längtar. Två långa veckor har passerat. Jag har städat och fixat och handlat mat. Jag brukar alltid handla mat lagom tills han kommer hem. Då tror han att det brukar vara fullt i kylen med god mat och grönsaker i alla dess färger.
Så är det inte. När Håkan är borta så lever jag på filmjölk och kaffe.

Imorgon får jag mat igen!

 

Och så var det där med Premiärmilen. Imorgon kl 14 går starten.

Jag har försökt att shoppa mig till motivation idag. Ett fint rosa löparpannband från peak blev det. Nu MÅSTE jag ju springa. Annars har jag köpt den i onödan. Fan.

 

Hoppas jag har ont i halsen imorgon.

 

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: