2011-03-27
 10:17:39

Språkkurs


Att gå på fest nykter är en stor bedrift enligt mig. Speciellt om 99% av alla på festen inte kan svenska. Men ska man springa en mil, så är en proteindrink mer att rekommendera än en gin & tonic. Även om det sistnämna är betydligt mycket skojigare.


Jag blir alltid lite nervös när jag måste visa mina kunskaper i engelska. Nykter.
Svennebanan som jag är så är jag rädd att råka böja ett ord lite fel.


Men! Det gick ju kanon.... jag lyckades ta mig förbi den amerikanska hälsa-på-alla-hinderbanan utan problem.
TILLS jag stötte på en australiensare.


- Duuuiiooaaa liiiiiaaaaaaaajiik Niiiaaaac?
Jag stirrade förskräckt på mannan som om han kom från rymden och pratade ett utomjordiskt språk.
Vad fan sa han?
- Duuuiiooaaa liiiiaaaaaaaajiik Niiiaaaac?
Samma sak igen. Jag fattade ingeting. Jag tittade mig hjälplöst omkring efter tolk.
FYRA gånger var jag tvungen att fråga vad fan han egentligen sa.

Till slut sa han i slowmotion: DO YOU LIKE NICOLE.

Den enklaste frasen man kanske kan säga. Men har man en tallrik gröt i munnen så är det rätt svårt att urskillja vissa ord. I det är fallet alla ord.

Och varför frågar han ens om jag gillar Nicole? Det är min vän! Klart jag gör.


Hädan efter pratar jag hellre finanspolitik med en amerikan än vardagssnack med en australiensare.

Puss till alla amerikaner!


Jenny

puss pa dej ocksa. and you should never be afraid to be in a room full of english speakers, your english is outstanding my little friend!



PUBLICERAT: 2011-03-29, 08:05:02 | URL: http://www.jnelsonphoto.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: