2011-03-03
 12:45:39

Materialistiska ting

Jag förstår inte vad som har flugit i min Iphone. Ibland, ja det HAR hänt flera gånger nu, så får den minnesförlust och går tillbaka till den 1 januari 1970. Just nu säger den att klockan är halv fyra på morgonen.
Varför samma datum varje gång?
Sen när jag försöker förklara för telefonen att den ligger drygt 40 år fel, så blir den arg och plingar till på varje påminnelse som jag har ställt in den på mellan dagens datum och 1970. Det blir ju en del, även om jag inte haft den så fasligt länge.

Mystiskt.

Annars då? Jo, igår gick två par favoritskor bort. Gick bort? Vitsigt!
Klackarna tackade för sig och det ena paret låter som två maracas när man går. Det var bara att inse att de hade gjort sitt.

Två par skor mindre är katastof. Så dagens lunch-uppdrag blev att införskaffa två par nya.

Kraven var:
- Minst ETT par ska vara utan klack
- Jag ska helst kunna jobba i båda skorna.

Resultetet blev följande:






Jag lyckades kanske inte helt.
Men jag kom en god bit på väg. Jag SKULLE ju kunna jobba i de rosa skorna, om jag byter till ett jobb där jag bara sitter ner hela dagarna.

Det har jag därmot inga planer på.


Fröken Jergman

Hihi! Du har så roliga blogginlägg ju. Jag har själv tittat på de bruna för någon månad sedan. Men får se. :-)



PUBLICERAT: 2011-03-03, 12:56:56 | URL: http://scenbloggen.com/frokenjergman/
Gustav P

1970-01-01 00:00 är ganska många datorklockors noll. Helt säkert iphonens också.


Yohanna

Hmmm... hur blev det så? ;)



PUBLICERAT: 2011-03-05, 15:13:39 | URL: http://maiplu.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: