2011-01-13
 15:41:53

Lyxfällan


Nu när jag har lugnat ner mig liiiiite från mitt SJ-trauma så tänkte jag ge er läsare lite tips på hur man får mer pengar kvar i plånboken när månaden börjar gå mot sitt slut.


1. Ha kontanter i plånboken för att se hur mycket du faktiskt har att handla för
2. Fyll år och önska dig bara presentkort så du kan shoppa järnet utan att spendera dina egna slantar
3. Gör matlådor
4. ÄT matlådorna
5. Gå INTE ut på krogen
6. Jobba över - då tjänar du mer, säg även till din sambo att du inte HINNER handla pga, arbetet - även där sparar du in några kronor.


Lätt va!

Mer än halva månaden har gått och än så länge har det gått skitbra.


Målet varje månad måste väl ändå vara att man kan spara lite pengar?
Gör ni det?? Eller lever ni lyxfällan-livet??


SÅ, nu ska jag sätta mig och kolla på resor!
Tjing!






300 spänn kvar.... aaahhhh de är lungan....!


Yohanna

Du är så jävla go.. ger spartips å avslutar med att du ska kolla på resor ;) Det är precis så du är, och därför du förtjänar att synas mer i bloggvärlden :) hahahahaha - Men shit vad jag handlade mkt mer när jag bodde i Sthlm centrum liksom... kan bara tänka mig.... Vad är det för typ av resa du kikar på ??????



PUBLICERAT: 2011-01-13, 22:20:03 | URL: http://maiplu.se
Petra

Shit vad du är bra vännem! Hade knappt väntat mig spartips från den vackra slösmajan Frida =)! Du ska vara stolt!


Anonym

sambostrjek.se


Frida

hahaha puss till dig sambostrejk



PUBLICERAT: 2011-01-14, 08:40:57 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: