2010-03-08
 18:39:37

Hat

 

Idag är det den 8:e mars vilket innebär att SJ kompenserar resenärer med gratisresor.
Årskort, månadskort och pendlarkort erätts med en förlängd gratismånad.
I mitt fall värt ca 2000 kr.

Jag trippar bestämt in på SJ för att hämta ut min ersättning.
Vad får jag?
TIO skitresor i ersättning. Det är alltså en veckas pendlig, 500 värdelösa spänn!!
Just mitt kort som jag reser med skulle nämligen bara få den ersättningen.
Men jag betalar i stort sätt samma pris som de med månadkort. Och åker LIKA MYCKET.
Och jag är FRAMFÖR ALLT lika drabbad av förseningar. Både HEM och TILL jobbet!!

I 15 minuter står jag ilsket och ifrågasätter flicksnärtan bakom disken varför jag ska
vara särbehandlad jämfört med alla andra.
Regler är regler....
får jag till svar.
När jag bara blir argare och argare så kallar hon på förstärkning för att övertyga mig om
att jag ska nöja mig med min ersättning.
Detta lyckas de inte med.
Klimakterie-tanten som ska föreställa förstärkningen säger istället
"Du borde inte ha någon ersättning alls egentligen, så du ska vara glad att du fick nått!"


Då lägger jag mig ner på marken och pussar hennes fötter i tacksamhet.
N O T!
Jag säger hur besviken jag är på systemet och hur dåligt SJ har skött allt.

Som om jag inte redan vore nog upprörd så kommer en gubbe på 75+ och säger:
"Typiskt fruntimmer att tjööööta"

Där kom den.
Den där lilla lilla droppen om gjorde att det blev en smula för mycket i bägaren.
Jag vänder mig om med mina svarta ögon och stirrar på gubben:
"TYPISKT SURA JÄVLA GUBBJÄVLAR ATT SÄGA SÅ!!!!!!!!"

Han blev tyst.
Personalen på SJ blev bleka i ansiktet.
Och jag gjorde en "Sandra a la Malaysia".
STORMADE från SJ.

 

Nu är jag hemma med ett glas rött i handen och hatar världen.


Jess

så grymt jävla Rätt! go frida go frida



PUBLICERAT: 2010-03-09, 00:50:21 | URL: http://www.jessjess.se
Lina

åh vad jag önskar att jag var där sis! hade inte tagit det där alltså! en dansk skalle sulle dom haft. allihopa! du gjorde tjockt rätt i att göra en sandris. och farbrodern skulle ha han. nästan en ala lina också i malaysia. Fuck you Gubbe! ring mig i morogn så plamerar vi in en sthlm helg, sna¨rast möjligt. puss sis!


Johanna & My

Shit!! Galet.! Det är lätt att stå där bakom sin trygga lucka och slänga ut kommentarer.. Också "fruntimmer", det låter som avdankad 60-årig tjock tanta som bara går och dräller.. nej men nåt i den stilen.. Vafan! "typiskt fruntimmer"..?? "TYPISKT MÄN ATT SLÄNGA UR SIG OGENOMTÄNKTA KOMMENTARER SOM HÄNVISAS TILL DET KVINNLIGA KÖNET!"

Gooooosh!! Jag hade fått spel av sånna uttryck.


Prada

Som upphovsman till stormning kan jag bara säga hur STOLT jag är över dig.. :) puss o kram


Timemma

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.



PUBLICERAT: 2011-08-03, 09:02:57 | URL: http://timemma.blogfeaturing.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: