2008-05-24
 11:03:53

Poetisk afton

Alban, som är en väldigt poetisk människa, har skrivit en dikt
tlll mig. Jag vet inte hur jag ska tolka den....
Men jag tycker att den var fin iallafall.

FRIDA PÅ VIFT

Dä ä dit jag ska,
Sa en tjej från landet,

Dä ä där dä ska bli bra,
så en tjej sa adjö till landet,

Så här höga hus, har jag aldrig sett,
förundrades en tös från byn,

Folk säger saker som "fett me fett"
fnissade en tös från byn.

SVT, vin och frihet, det är ett rus,
"Stadshuset", vad är dä för hus?
frågade sig en lantis i storstan.


Jag beundrar verkligen dina rim darling!


Här kommer låten som just nu spelas mest i min Ipod.
Fantastisk skön låt. 
Självklart är det Adam som har tipsat mig.
Han är min idol när det gäller musik. 

Adam, jag och Sara hemma hos mig i Piteå.


Sabbe

haha!! grym dikt diu fått:P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: